شهرام جزایری ‘بازداشت شد’

از ایران گزارش شده است که شهرام جزایری، بازرگان و فعال اقتصادی ایرانی، روز گذشته (شنبه ۶ اوت/ ۱۶ مرداد) بار دیگر بازداشت شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از روزنامه خراسان، “شهرام جزایری به اتهام تبانی برای اقدام علیه امنیت عمومی از طریق اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی و با صدور دستور قضایی بازداشت شد.”

گزارشها حاکیست که آقای جزایری ظاهرا و برای شرکت و سخنرانی در همایشی تحت عنوان “بررسی چالش های پیش روی شرکت پدیده در ورود به فرابورس و تأمین نقدینگی”، به مشهد رفته بود که بازداشت شد.

هنوز واکنش رسمی به این گزارشها از سوی مقامات ایران گزارش نشده است.

آقای جزایری دو سال پیش و پس از ۱۱ سال حبس به جرم “فساد اقتصادی”، از زندان آزاد شده بود.

شرکت پدیده شاندیز از اواسط دهه ۱۳۸۰ برای توسعه پروژه‌های ساختمانی در شاندیز، در نزدیکی مشهد، آغاز به کار کرد و با فروش سهام به جذب سرمایه پرداخت. قیمت سهام پدیده شاندیز، که راسا توسط خود شرکت فروخته می‌شد ظرف چند سال چند برابر شد.

این شرکت از دو سال پیش با اتهاماتی در زمینه تغییر کاربری اراضی و چگونگی معاملات سهامش روبرو شد که انبوهی ازسهامدارانرا به فروش سهام ترغیب کرد. با توجه به شمار بالای این سهامداران برای آنها حواله‌های چند ماهه صادر شده اما برخی سهامداران هنوز نتوانسته‌اند حواله‌ها را نقد کنند.

محسن پهلوان، مدیرعامل سابق پدیده شاندیز در اوایل مرداد ماه سال جاری پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و روانه زندان شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.