اژه‌ای با تایید اعدام شهرام امیری اتهام وی را جاسوسی اعلام کرد

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز جاری با تایید اعدام شهرام امیری اتهام وی را «جاسوسی» عنوان کرد و گفت حکم وی از ابتدا اعدام بوده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود با اعلام اینکه حکم شهرام امیری از ابتدا اعدام با اتهام جاسوسی بوده در مورد اعدام وی توضیح داد.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد اعدام شهرام امیری مدعی شد: “مجازات شهرام امیری با توجه به دسترسی‌هایی که به اسرار سری نظام داشته با دشمن متخاصم ما، آمریکا وصل شده و اطلاعات حیاتی کشور را در اختیار دشمن قرار داده اعدام شد.”

محسنی اژه‌ای گفت: “بعد از اینکه با آن شکل آمد و باز به طور قانونی با حضور وکیل در جلسات متعدد محاکمه شد و حکم دادگاه بدوی مورد اعتراض قرار گرفت و دیوان عالی کشور با وسواس به آن رسیدگی کرد. وسواس به این دلیل که ما در مورد جاسوس در قانون مجازات‌های مختلف داریم. در برخی موارد حکم اعدام داریم گاهی حبس، حداقل ده سال داریم. در این مورد با وسواس بررسی کرد و در این مورد در دادگاه بدوی اعدام اعلام شد و دیوان رای را تایید کرد.”

او افزود: “باز با کمال تاسف با اینکه ما دوست داریم همه مجرمان برگردند و توبه کنند، اما این فرد هم از افرادی بود که از فرصتی که به او بعد از نهایی شدن حکم داده شده که این مدت هم قابل توجه بود، نه تنها جبران نکرد بلکه از درون زندان سعی می‌کرد اطلاعات غلط بیرون بفرستد و در نهایت به مجازات رسید.”

محسنی اژه‌ای گفت: “بستگان او گفتند که او به ده سال زندان و چند سال تبعید محکوم شده، که این موضوع غلط است. این‌طور نبود و از دادگاه بدوی حکم او اعدام بود و حکمش هم اجرا شد.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.