منع موسیقی بر پیش‌زمینه مراسم اعدام − نمونه مشهد

در حالی که دادستان مشهد مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفته بود تا درباره ممنوعیت برگزاری کنسرت در استان خراسان توضیح دهد، در پیش‌زمینه سه نفر را اعدام می‌کردند. این تصویر ثبت شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، جمعه ۱۵ مرداد غلام‌علی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب استان خراسان رضوی اعلام کرد که برگزاری کنسرت موسیقی در استان خراسان رضوی برای پیشگیری از «اتفاقات ناگوار اخلاقی» ممنوع است.

خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی با این مقام مسئول گفت‌و گویی انجام داده بود. این گفت‌و‌گو از شبکه سه پخش شد.

در پیش‌زمینه گفت‌و‌گوی صدا و سیما با دادستان، مقابل دوریین سه نفر را اعدام می‌کنند.

از اعدامیان چیزی نمی‌دانیم. نمی‌دانیم به چه اتهامی آن‌ها محاکمه و محکوم به اعدام شده‌اند.

تصویر اما آشناست: یک داربست فلزی، سه نفر زندانی دمپایی‌پوش، آویخته از چوبه دار و این شعار: زمین با استقرار عدالت و اجرای حدود الهی زنده می‌شود.

خبرنگار تابناک می‌پرسد که آیا نمی‌شد دادستان مشهد را سمت دیگری قرار داد که مردم با دیدن صحنه اعدام، سر شام اشتهایشان کور نشود؟
وزیر کشور وعده داده که درباره نحوه برگزاری کنسرت‌ها در شهرستان‌ها با قوه قضائیه گفت‌و‌گو کند. پس می‌توان گفت که این کشاکش همچنان ادامه دارد.

پرسش اما این است: هنگامی که در شهری مردمانی را سه به سه به دار می‌آویزند، نوای موسیقی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ اصولا چه ربطی وجود دارد میان گسترش اعدام‌ها و خاموش شدن نوای موسیقی؟

داستان مشهد از استان خراسان به عنوان «پایتخت معنوی ایران» یاد کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.