اصفهان و چناران؛ مرگ کارگران

طی چند روز اخیر دستکم سه کارگر در حادث جداگانه ای در شهرهای چناران و  اصفهان جان خود را از دست دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از صدا و سیما، جوانی ۳۰ ساله در شهرستان چناران هنگام کار با بالابر بر اثر برق گرفتگی جان باخت.

فرمانده انتظامی شهرستان چناران گفت: “با دریافت گزارشی درباره مرگ مشکوک مردی جوان در یک ساختمان در حال ساخت در شهر گلبهار ماموران پلیس به محل حادثه اعزام شدند”.

سرهنگ قربان صنعتی افزود: “در بررسی های انجام شده مشخص شد متوفی هنگام کار با یک دستگاه بالابر در طبقه سوم یک ساختمان در حال ساخت به علت اتصال کابل برق فاقد پوشش با بدنه بالابر دچار برق گرفتگی شده و فوت کرده است”.

او ادامه داد: “با هماهنگی مقام قضایی جسد متوفی به سردخانه منتقل شد و تحقیقات دراین باره همچنان ادامه دارد”.

همچنین رکنا گزارش کرد، گیر افتادن پای کارگر در بین دستگاه خرد کننده مواد زائد ، منجر به از دست دادن انگشتان پای وی شد.

عباس عابدی مدیر روابط عمومی اورژانس اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: “ساعت ۱۷ روز گذشته کارگر یکی از کارگاه های جمع آوری ضایعات در شهر کرکوند اصفهان در حین انجام کار مصدوم شد”.

وی افزود: “در این حادثه، پای کارگر در بین دستگاه خرد کننده مواد زائد گیر افتاده بود که در نهایت تمام انگشتان پای چپ وی له شد”.

عابدی خاطر نشان کرد: “مصدوم پس از کنترل خونریزی و مایع درمانی به وسیله پرسنل اورژانس مبارکه به بیمارستان محمد رسول الله منتقل شد”.

از سویی دیگر خبرگزاری ایلنا گزارش کرد؛ صبح روز ۱۶مردادماه، کارگر جوان ۳۲ ساله در هنگام تخریب ساختمانی در خیابان عسگریه اصفهان جان خود را از دست داد.

از قرار معلوم ساعت ۹ صبح روز گذشته ریزش آوار منجر به بروز این حادثه شده است.

ماموران آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام می‌شوند و جوان ۳۲ ساله را از زیر آوار بیرون می‌آورند.

پس از انجام آزمایشات اولیه مشخص می‌شود که کارگر حادثه دیده در همان دقایق اول، جان خود را از دست داده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.