بی‌خبری از آیت الله نکونام از زمان انتقال به بیمارستان

از وضعیت آیت الله محمدرضا نکونام روحانی منتقد زندانی در قم از زمان انتقال به بیمارستان اطلاعی در دست نیست. آقای نکونام از روز دوشنبه یازدهم مردادماه توسط دادگاه ویژه روحانیت از زندان ساحلی قم به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده بود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، از وضعیت آیت الله محمدرضا نکونام روحانی منتقد زندانی در قم از زمان انتقال به بیمارستانی خارج از زندان پس از گذشت پنج روز اطلاعی در دست نیست.

یک منبع نزدیک به این روحانی زندانی با اعلام این خبر گفت: “پیگیری شاگردان، مقلدین و نزدیکان وی برای اطلاع از سرنوشت ایشان تا به این لحظه نتیجه ای نداده است. از هشت روز پیش٬آیت الله نکونام که مطلقا سابقه بیماری قلبی و کلیوی نداشته٬بخاطر عدم رسیدگی مسئولین دادگاه ویژه روحانیت نسبت به عوارض سکته مغزی و غذای ایشان٬دچار نارسایی در عملکرد قلب، کلیه ها و تیروئید ایشان گشته است.”

آیت الله نکونام از روز دوشنبه یازدهم مردادماه توسط دادگاه ویژه روحانیت از زندان ساحلی قم به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده بود.

آیت‌الله محمدرضا نکونام از اساتید حوزه علمیه و روحانی منتقد، پیش از این با محکومیت ۵ سال حبس تعزیری در زندان قم نگهداری می‌شد. وی پس از حدود ۱۸ ماه تحمل حبس در تاریخ سوم تیرماه سال جاری از زندان به منزل شخصی خود منتقل شده بود. اما پس از مدت کوتاهی در تاریخ هفدهم تیرماه توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و بار دیگر به زندان ساحلی قم منتقل شد.

در گزارشات پیشین مشخص نشده بود که این خروج از زندان تحت عنوان مرخصی است و یا آزادی مشروط. در این مدت کوتاه آزادی نیز نیروهای امنیتی تردد به منزل شخصی آیت‌الله محمدرضا نکونام را تحت نظر گرفته و بر روابط و تماس های وی علی‌رغم عدم حضور در زندان محدودیت های غیرقانونی اعمال کرده بودند.

آیت‌الله محمدرضا نکونام از اساتید حوزه علمیه در سال ۹۳ در پی سخنان انتقاد آمیزش با شکایت چند روحانی از جمله مکارم شیرازی بازداشت و در دادگاه ویژه روحانیت به پنج سال حبس محکوم شد.

پیش از این نامه هایی از سوی شاگردان یا طلاب حوزه علمیه در حمایت از آقای نکونام منتتشر شده است از جمله نامه ۱۲۸ طلبه به جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.