سحرگاه فردا؛ حکم اعدام محمد عبد اللهی اجرا می شود

مسئولین زندان ارومیه به خانواده محمد عبد اللهی اعلام داشته اند که سحرگاه فردا ۱۹ مردادماه حکم اعدام این زندانی سیاسی به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خانواده محمد عبد اللهی، روز دوشنبه ۱۸ مردادماه، آخرین ملاقات خود را با وی انجام داده و این زندانی سیاسی قرار است سحرگاه فردا ۱۹ مردادماه اعدام شود. وی صبح امروز به همراه پنج تن دیگر از زندانیان به سلول انفرادی منتقل شده بود.

گفتنی است که پیش تر مسئولین زندان به این زندانی سیاسی اعلام کرده بودند که حکم اعاده دادرسی وی در دیوان عالی کشور مورد قرار گرفته و احتمال اجرای حکم وی وجود ندارد.

شبکه حقوق بشر کردستان در گزارشی درخصوص آخرین ملاقات وی عنوان کرد؛ این زندانی سیاسی به دوستان خود گفته است که« سالهاست شکنجه‌وار در انتظار اجرای حکم اعدام بوده و هم‌اکنون دیگر خیالش راحت از این وضعیت نجات پیدا می‌کند.»

محمد عبدالهی در ۴ فروردین ماه سال ۸۹ در منطقه مسکونی «باغ شایگان» بازداشت شد. وی در هنگام بازداشت مورد تیراندازی مستقیم نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرارگرفته و در پی اصابت گلوله به یکی از بیمارستان‌های نظامی سپاه در ارومیه منتقل و بعد از چند ساعت بستری شدن به بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه در شهر ارومیه منتقل شد.

محمد عبدالهی در مدت بازجویی در بازداشتگاه امنیتی ارومیه، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی ناشی از اصابت گلوله، بار‌ها از سوی بازجویان سپاه برای گرفتن اعترافات اجباری مورد ضرب شتم شدید با کابل و باتوم قرارگرفته، به‌طوری که دست و پای وی دچار شکستگی شدند.

بعد از ۹۱ روز نیروهای سپاه از بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه به زندان مهاباد منتقل و بعد از ۱۱ بار محاکمه و تفهیم اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد، در دادگاه شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی‌کیا، به اعدام محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر و پس‌ازآن از سوی دیوان عالی کشور تأیید گردید.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی در مراحل بازپرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.