دستکم یازده زندانی در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند

حکم اعدام دستکم چهار زندانی در زندان رجایی شهر و شش زندانی در زندان ارومیه سحرگاه روز سه شنبه ۱۹ مردادماه اجرا می گردد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طی روز دوشنبه ۱۸ مردادماه، دست‌کم ۴ زندانی در زندان رجایی شهر کرج و ۶ زندانی در زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی منتقل شدند و قرار است حکم تمامی این افراد طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به اجرا در می آید.

هویت چهار زندانی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر که از سوی سازمان حقوق بشر احراز گشته است، به شرح زیر می باشد:

“شکر علی آهی”، “فریبرز جلالی”، “غلامرضا عرب درازی” و “مجید شیرافکن”

تمامی این محکومین به قتل عمد متهم می باشند.

همچنین هفت زندانی به نام های محمد عبداللهی، کامران پورفت (اهل پیرانشهر)، توحید پورمهدی اهل ارومیه و هم‌جرمش (نامشخص)، جهانگیر رضوی‌زاده و همسرش (اهل ارومیه) و جبرئیل کنعانی (اهل ارومیه) به سلول انفرادی زندان ارومیه انتقال یافته اند.

ازمیان این زندانیان محمد عبداللهی با اتهام سیاسی و شش تن دیگر با جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند.

خانواده محمد عبد اللهی، روز دوشنبه ۱۸ مردادماه، آخرین ملاقات خود را با وی انجام داده و این زندانی سیاسی قرار است سحرگاه فردا ۱۹ مردادماه اعدام شود. این زندانی سیاسی به دوستان خود گفته است که« سالهاست شکنجه‌وار در انتظار اجرای حکم اعدام بوده و هم‌اکنون دیگر خیالش راحت از این وضعیت نجات پیدا می‌کند.»

محمد عبدالهی در ۴ فروردین ماه سال ۸۹ در منطقه مسکونی «باغ شایگان» بازداشت شد. وی در هنگام بازداشت مورد تیراندازی مستقیم نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرارگرفته و در پی اصابت گلوله به یکی از بیمارستان‌های نظامی سپاه در ارومیه منتقل و بعد از چند ساعت بستری شدن به بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه در شهر ارومیه منتقل شد.

بعد از ۹۱ روز نیروهای سپاه از بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه به زندان مهاباد منتقل و بعد از ۱۱ بار محاکمه و تفهیم اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد، در دادگاه شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی‌کیا، به اعدام محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر و پس‌ازآن از سوی دیوان عالی کشور تأیید گردید.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.