لغو کنسرت یک خواننده پاپ به بهانه تداخل با سالگرد شهدای غواص

قرار بود سه‌شنبه ۱۹ مرداد کنسرت بنیامین بهادری، خواننده پاپ و نوحه‌خوان در مجتمع تالار هوتو بهشهر برگزار شود، اما کنسرت لغو شد. تداخل با برگزاری سالگرد شهدای غواص یا در ادامه لغو پیاپی کنسرت‌ها، این بار در یک شهر غیر مذهبی؟

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، مسعود فلاح، رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر به رسانه‌های داخلی گفته است: «کنسرت بنیامین بهادری لغو نشده، بلکه به دلیل عدم استقبال عمومی، زمان اجرا به تاریخ دیگری موکول شده است.»

ناصر کاظمی، مدیر اجرایی این کنسرت گفته است:«زمان برای اجرای کنسرت مناسب نبود و به همین دلیل تاریخ را تغییر دادیم.»

شهدای غواص، یک بهانه تازه؟

سال ۱۳۹۴ کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که اجساد ۱۷۵ غواص ایرانی که با دست‌های ‌بسته در عملیات کربلای ۴ کشته شده‌اند در منطقه ابوفلوس عراق کشف شده است. اجساد کشته شدگان را پس از ۳۰ سال به ایران انتقال دادند. یکی از این کشته‌شدگان، حسین علی بالویی نام داشت و اهل بهشهر بود.

در مرداد سال گذشته جسد او را همراه با جسد پنج رزمنده دیگر در مراسمی در بهشهر به خاک سپردند.

کنسرت بنیامین بهادری تصادفاً با تاریخ برگزاری مراسم خاکسپاری اجساد شش رزمنده ایرانی هم‌زمان شده است.

مسعود فلاح، رییس اداره ارشاد اسلامی بهشهر پیش از لغو کنسرت موسیقی پاپ به خبرآنلاین گفته بود: « «اگر رویدادی مانند شهدای مدافع حرم و یا شهدای غواص اتفاق بیفتد، آمادگی لغو هر گونه برنامه‎هایی مانند جشنواره‌ها و کنسرت‎ها را داریم.»

خواننده پاپ و نوحه‌خوان

بنیامین بهادری در مه ۲۰۱۰ برای برگزاری کنسرت به آمریکا و کانادا رفته بود. اما عده زیادی از ایرانیان در لس‌آنجلس با برگزاری کنسرت او مخالفت کردند. دو کنسرتی که برای او در کانادا در نظر گرفته شده بود نیز به دلیل اعتراض ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی لغو شد.

بهادری قطعاتی در مدح امامان شیعه هم خوانده است. به همین دلیل برخی شبکه‌های تلویزیونی اپوزیسیون در لس‌آنجلس از او به عنوان «مداح جمهوری اسلامی» یاد کرده بودند و عده‌ای از ایرانیان هم در اعتراض به حجاب اسلامی، روسری‌هایی را مقابل محل برگزاری کنسرت بهادری آتش زدند.

سعید حدادیان، یکی از مداحان شناخته شده درباره بنیامین بهادری گفته است: «ما بنیامین را به عنوان آقا وحید می‌شناسیم. نوحه‌سرای بسیار قابلی‌ست. فرزند من محسوب می‌شود. او چهارم ماه به چهارم ماه روضه دارد در خانه‌اش.»

پیش از این دادستان مشهد اعلام کرده بود که برگزاری کنسرت موسیقی در استان خراسان رضوی ممنوع است. در فیلمی که از گفت‌و گو با این مقام مسئول در شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد، در پیش‌زمینه سه نفر را به دار آویخته بودند.

مجتهد شبستری، یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز ۱۸ مزداد اعلام کرد که به نظر او برگزاری کنسرت موسیقی در شهرهای مذهبی جایز نیست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.