اعدام دستکم دو زندانی در زندان های ساوه و میاندوآب

سحرگاه امروز سه شنبه ۱۹ مردادماه، یک زندانی متهم به سرقت در شهرستان ساوه و زندانی دیگری در ارتباط با جرایم مواد مخدر در زندان میاندوآب به دار آویخته شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سازمان حقوق بشر، سپیده دم روز جاری یک زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان میاندآب اعدام شد. فرد اعدام شده “یونس تیموری” ۳۱ ساله، فرزند طاها نام داشته است.

یک منبع مطلع در این خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفت: “وی متأهل و دارای یک فرزند بود و در خرداد ماه سال ۹۴ بازداشت شده بود.”

از سویی دیگر خبرگزاری رکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری ساوه گزارش کرد؛ یک زندانی صبح امروز در ساوه ملاعام به طناب دار آویخته شده است.

روابط عمومی دادگستری ساوه در بیانیه یی می افزاید: “فردی به نام آقای ‘م . ر’ در سالهای ۹۱ و ۹۲ مرتکب جرایم مختلف از جمله شش فقره سرقت-مسلحانه، سرقت مسلحانه مقرون به آزار، ۲۷ فقره سرقت تعزیری در شهرستانهای ساوه و تفرش، شش فقره تهدید با چاقو، ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، تخریب عمدی و تعرض به نوامیس مردم و ارتکاب اعمال منافی عفت شده بود”.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده: “این مجرم به موجب حکم صادره از دادگاه انقلاب اسلامی ساوه مستند به ماده ۲۸۱ قانون مجازات اسلامی به اعدام محکوم و حکم صادره پس از بررسی های لازم و دقیق در دیوان عالی کشور تائید و پس از طی مراحل قانونی و بررسی های لازم قضایی صبح امروز در ملاء عام در شهرستان ساوه اجرا شد”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.