خودداری مسئولین از اعزام رمضان احمد کمال به بیمارستان/ نیاز مبرم به عمل جراحی

رمضان احمد کمال، زندانی سوری، علیرغم وخامت حال و وضعیت نامساعد جسمانی، همچنان در زندان رجایی شهر و محروم از رسیدگی پزشکی  نگهداری می‌شود.  این در حالی است که مسئولین زندان نیز از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان نیز خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهداری زندان رجایی شهر اعلام داشته است که در صورت عدم انجام یک عمل جراحی موفقیت آمیز برای رمضان احمد کمال در بیمارستان، احتمال بریدن دست وی در پی عفونت وجود دارد و این زندانی می بایست در اسرع وقت به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شود. با این حال  مسئولین زندان از رسیدگی به وضعیت این زندانی امنیتی خودداری کرده و وی در شرایط نامساعد جسمانی به سر می برد

این زندانی امنیتی تاکنون چندین بار در اعتراض به بی‌توجهی مسئولین زندان و دادستانی به درخواست معالجه‌اش اعلام به اعتصاب غذا کرده و هر بار با وعده مسئولین مبنی بر اعزام وی به بیمارستان به اعتصاب خود پایان داده بود.

وی در فروردین ماه سال جاری پس از انتقال به بیمارستان‌ مورد عمل جراحی قرار گرفته و بار دیگر به زندان بازگردانده شد؛ با این حال بنا نظر پزشک بهداری این زندانی امنیتی نیاز به عمل مجدد در ناحیه دست دارد.

رمضان احمد کمال، شهروند کرد شهر کوبانی (سوریه) در سال ۸۷ پس‌ازآنکه به‌طور اشتباهی وارد مرز ایران شد، پس از شلیک گلوله مرزبانان به شکم، کتف چپ و رانش، بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شد. دادگاه انقلاب خوی وی را به اتهام عضویت در حزب پ. ک. ک. (حزب کارگران کردستان) به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور این حکم را به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش داد.

رمضان احمد کمال به علت درد شدید از ناحیه دست که به هنگام بازداشت مورد اصابت گلوله قرارگرفته بود، نیاز به دارو و مراقبت پزشکی دارد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.