فشار بر بختیار معماری، زندانی سیاسی/ تهدید به اجرای حکم اعدام

مسئولین زندان سنندج، جهت ایجاد فشار بر بختیار معماری، زندانی سیاسی، وی را به اجرای حکم اعدام تهدید کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بختیار معماری، زندانی سیاسی که هم اکنون ششمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان سنندج سپری می کند، در طی هفته ی گذشته، نامه درخواست خود را جهت اعزام به مرخصی خود را به مسئولین زندان تحویل داد بود اما مسئولین در پاسخ به این زندانی، ضمن مخالفت با خواسته وی، او را تهدید به اجرای اعدام کرده اند.

بختیار معماری اهل مریوان، در ١٣ مردادماه سال ۱۳۸۹ بازداشت و به مدت سه‌ماه تحت بازجویی‌ و شکنجه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج قرار گرفت.

یک فرد نزدیک به خانواده پیش تر در مصاحبه یی مدعی شد: « بختیار معماری در زمان بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج برای اقرار به قتل این دو شهروند به سفارش یکی سازمان جاسوسی انگلیس تحت فشار بوده و به دلیل شکنجه‌ زیاد مجبور به اعتراف شده است. چون بر طبق حکم صادر نیز نه آلات جرم از وی کشف شده است و نه شاهدی در این پرونده وجود دارد.»

دادگاه کیفری استان کردستان در تاریخ ۲۹ دیماه سال ۹۰ به اتهام قتل و شکایت خانواده مقتولین برای وی حکم قصاص صادر کرد. از سویی دیگر این شهروند مریوانی توسط دادگاه انقلاب شهر مریوان نیز به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب کُردی به اعدام محکوم شده و این درحالی است که در هر دو دادگاه تنها بر اساس اقرار متهم حکم صادر کرده اند.

این احکام در ۲۱ اردیبهشت‌ماه ١٣٩١، به صورت رسمی در زندان سنندج به این زندانی ابلاغ شده از آن زمان تا کنون وی بار ها به بند قرنطینه جهت اجرای حکم انتقال یاقته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.