۱۰ زندانی زن ندامتگاه شهرری به همراه کودکان زیر دو سال خود تحمل حبس می‌کنند

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: ۱۰ نفر از زندانیان خانم ندامتگاه شهر ری به همراه کودکان زیر دوسال خود در این زندان زندگی می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، اصغر جهانگیر در حاشیه بازدید از ندامتگاه زنان شهرری در جمع خبرنگاران گفت: امروز از بندهای مختلف زندان شهر ری اعم از بندهای محکومان مواد مخدر، قرنطینه و سرقت بازدید داشتیم. همچنین با بندی که مادران با فرزندانشان بودند نیز دیدار داشتیم و در جریان مشکلات‌شان قرار گرفتیم .

وی تصریح کرد: بیشترین بحثی که مددجویان مطرح می‌کردند بحث‌های قضایی بود و تقاضا داشتند که به پرونده‌های‌شان رسیدگی شود.

رییس سازمان زندان‌ها یادآور شد: متاسفانه ما تعدادی زندانی بلاتکلیف در این زندان داریم که هنوز رای‌های‌شان صادر نشده و به نوعی منتظر صدور آرا هستند و تعدادشان هم قابل توجه است و به نظر می‌رسد که باید همکاران ما هم در بخش دادسرا و هم در بخش دادگاه تلاش بیشتری داشته باشند تا به سرعت به این پرونده‌ها رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: در این ندامتگاه ۱۰ نفر از خانم‌ها با کودکان زیر دوسال خود زندگی می‌کنند و حدود ۸۰۰ نفر زندانی زن در ندامتگاه شهر ری داریم که بعضی محکوم و بعضی متهم‌اند که قریب ۳۰۰ نفر از این زندانیان با جرایم مختلف متهم  هستند.

وی در پایان گفت: بیشتر جرایم زندانیان این ندامتگاه مربوط به جرم مواد مخدر است و اولین جرم هم در این زندان مواد مخدر و دومین جرم سرقت است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.