بلاتکلیفی یک متهم که محکوم به اعدام است

سارق مسلحی که به اتهام قتل هنگام سرقت به قصاص محکوم شده است به‌دلیل آنکه اولیای دم، حاضر به اجرای حکم قصاص نیستند از قضات دادگاه کیفری برای رهاشدن از بلاتکلیفی کمک خواست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از همشهری، این مرد روز دوم خرداد‌ماه سال۸۸ وقتی که قصد داشت خودروی۲۰۶ یک سرهنگ بازنشسته را در حوالی پل مدیریت سرقت کند وی را به ضرب گلوله به قتل رساند. او یک روز بعد یک خانم دکتر را طعمه قرار داد و هنگام سرقت خودروی او گلوله‌ای به پایش شلیک و وی را هم مجروح کرد اما هنگام فرار دستگیر شد. او در اعترافاتش انگیزه‌ خود را از این سرقت‌های خونین بی‌پولی اعلام کرد.

در ادامه وی در شعبه۷۴ دادگاه کیفری استان تهران به قصاص، تحمل ۱۵سال حبس و ۱۵۴ضربه شلاق محکوم شد.

حکم در دیوان‌عالی کشور تایید شد ولی از آن زمان اولیای دم مقتول پیگیر اجرای آن نشدند و مرد محکوم به قصاص در زندان ماند. ۶‌ماه قبل این مرد بعد از سال‌ها بلاتکلیفی در زندان طی نامه‌ای از دادستان خواست تا برابر مقررات جدید کیفری، پرونده وی تعیین تکلیف شود.

به این ترتیب به اولیای دم ۶‌ماه برای اجرای حکم مهلت داده شد اما با پایان این وقت پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا درباره وضعیت این زندانی تصمیم‌گیری شود. طبق قوانین جدید درصورت صلاحدید قضات دادگاه، وی می‌تواند با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.