مریم نقاش زرگران: درصورت عدم توجه مسئولین دوباره اعتصاب غذای خود را آغاز خواهم کرد

مریم نقاش زرگران، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، اعلام کرد که در صورت عدم رسیدگی مسئولین به وضعیت وی و بی توجهی آنان، بار دیگر دست از روز شنبه ۲۳ مردادماه دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان اوین همچنان از اعطای آزادی مشروط و یا صدور مرخصی درمانی برای مریم نقاش زرگران خودداری می کنند. این درحالی است که این زندانی عقیدتی از نوعی بیماری قلبی رنج برده و در وضعیت نامساعد جسمانی در زندان اوین به سر می برد.

وی پیش از این دو بار در اعتراض به وضعیت پرونده و بیماری اش در اعتصاب غذا به سر برد و با وعده مسئولین به اعتصاب خود پایان داد اما تا کنون هیچ اقدامی گونه اقدامی از سوی مقامات قضایی در پرونده وی صورت نگرفته است. این زندانی عقیدتی اعلام داشته است که در صورت ادامه این روند و بی توجهی مسئولین نسبت به وی، بار دیگر از شنبه ۲۳ مردادماه اعتصاب غذای خود را از سر می گیرد.

شایان ذکر است که وی به اتهام « اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» به ۴ سال حبس تعزیری محکوم گشته؛ درحالی که تا کنون چنین اتهامی به وی تفهیم نشده است.

مریم نقاش زرگران، ۳۵ ساله، در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروی انتظامی احضار و به مدت سه روز در بازداشت موقت در بازداشتگاه پلیس امنیت مستقر در خیابان وزراء نگهداری می‌شود. هم‌زمان با بازداشت وی نیروهای امنیتی به منزل وی یورش برده و بعد از تفتیش منزل، وسایل شخصی و کتاب‌های مربوط به دین مسیحیت را ضبط می‌کنند. وی پس از انتقال به زندان اوین به مدت ۱۹ روز مورد بازجویی قرار می‌گیرد و سپس با تودیع وثیقه آزاد می‌شود.

خانم نقاش زرگران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره عیناً توسط دادگاه تجدیدنظر تائید می‌شود. وی از تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۹۲ در بند نسوان زندان اوین در حال سپری کردن حکم می‌باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.