گزارشی از وضعیت رویا صابری‌نوبخت؛ پنج سال حبس به اتهام شهروند-خبرنگاری

رویا صابری‌نوبخت، فعال فیس‌بوکی، بدون رسیدگی درمانی هم‌اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت پنج‌ساله خود در زندان اوین می‌باشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رویا صابری‌نوبخت با تابعیت دوگانه ایرانی-انگلیسی به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به سران قوا»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به شخصیت‌های نظام» از طریق فعالیت سایبری به پنج سال زندان محکوم‌شده است. وی ابتدا در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به بیست سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به پنج سال کاهش یافت.

این فعال سایبری در مهرماه سال ۹۲ برای دیدار اقوام و خانواده‌اش به ایران سفر کرد و در زمان ورود به فرودگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید. خانم صابری‌نوبخت بیش از یک‌سال‌ونیم از دوران حبس خود را در بند عمومی زندان قرچک گذرانده و در فروردین‌ماه سال جاری به بندزنان زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است این زندانی محبوس در زندان اوین در وضعیت بد جسمانی به سر می‌برد و از تشنج‌های مکرر رنج می‌برد.

مسئولین زندان اوین از اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان تخصصی خارج از زندان جلوگیری نموده‌اند، به همین دلیل از بیماری وی هیچ اطلاعی در دسترس نیست.

به گفته مسئولین زندان، وی قرار بود به مناسبت ۱۳ رجب مورد عفو قرارگرفته و از زندان اوین آزاد شد؛ اما برخلاف وعده داده‌شده وی همچنان در زندان اوین نگهداری می‌شود. درحالی‌که سه سال از پنج سال حکم وی سپری‌شده است و این زندانی سیاسی واجد شرایط آزادی مشروط می‌باشد.

لازم به ذکر است رویا صابری‌نوبخت متولد ۱۳۴۵ و دانشجوی کالج استاکپورت است که به همراه همسرش در استاکپورت واقع در حومه شهر منچستر زندگی می‌کردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.