صدور حکم ۱۷ سال حبس برای سه زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه

 سه زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه از سوی شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب ارومیه مجموعا به ۱۷ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب ارومیه، سه زندانی سیاسی به نامهای کمال حسن رمضان، علی یگانه و عبدالله امویی میلان را روز شنبه ۲۳ مردادماه، به اتهام عضویت در پ ک ک، به ترتیب به ۱۰ سال پنج سال و دو سال حبس محکوم کرد.

 شبکه حقوق بشر کُردستان درباره دادگاه این زندانیان گزارش کرد:« روز شنبه ۲۳ مردادماه سومین جلسه‌ی دادگاه این سه زندانی سیاسی در شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو برگزار شده و یک ساعت بعد از برگزاری جلسه دادگاه حکم هر سه زندانی به وکلایشان رسما ابلاغ شده است.»

کمال حسن رمضان، ۳۱ ساله و شهروند کُرد اهل شهر « سریکانی  کُردستان سوریه » ( روژآوای کُردستان ) در تیرماه سال ۹۳ به همراه علی یگانه و عبدالله امویی میلان، هر دو اهل شهرستان ماکو، در نزدیکی شهر ارومیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شدند.

کمال حسن رمضان تاکنون چندین بار از زندان مرکزی ارومیه به بازداشتگاه سپاه منتقل‌شده است. در آخرین انتقال که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ صورت گرفت، به مدت بیش از دو ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه فوق امنیتی سپاه پاسداران ارومیه محبوس بود. این زندانی سیاسی در مدت بازداشت در بازداشتگاه سپاه در خصوص همکاری و گرفتن اعترافات تلویزیونی تحت‌فشار قرارگرفته بود.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.