دادستان کل کشور: از احمد منتظری ‘تعهد گرفته شده است’

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، می‌گوید که احمد منتظری، روحانی منتقد و پسر آیت‌الله حسینعلی منتظری، پس از انتشار فایل صوتی جلسه پدرش در ارتباط با اعدام‌های سال ١٣۶٧ احضار شده و از او “تعهد” گرفته شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازبی بی سی، دادستان ایران با انتقاد شدید از انتشار محتوای جلسه آیت‌الله منتظری،گفته است: “آن فایل صوتی که سال‌ها پیش در جلسه خصوصی که بعضی از مسئولین قضایی پیش این آقا بودند را به رادیوهای بیگانه منتقل کردند و آن قداست و صلابت و جایگاه رفیع امام راحل را با عمل شنیع خود زیر سوال بردند و در مصاحبه‌ای می‌گویند اسناد بیشتری دارند و در آینده آن را منتشر می‌کنند.”

دادستان ایران گفت پرونده احمد منتظری در ارتباط با انتشار فایل صوتی جلسه در دست بررسی است.

هفته گذشته وبسایت رسمی آیت‌‍‌الله منتظری فایلی صوتی را از جلسه او با حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی، مصطفی پورمحمدی و ابراهیم رئیسی منتشر کرد که در آن آقای منتظری اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی را “بزرگترین جنایت” می‌خواند.

علی مطهری، نماینده مجلس ایران، گفته است: “این که آیا حکمی از طرف امام بوده یا نه، و اگر بوده چه بوده و آیا این حکم درست اجرا شده یا نه، روشن نیست و اطلاعات ما ناقص است.” او خواهان توضیح آقایان رئیسی، نیری و پورمحمدی درباره اعدام‌ها شده و گفته است که اگر در این زمینه اشتباهی رخ داده باید از بازماندگان عذرخواهی شود.

فایل صوتی جلسه با فشار وزارت اطلاعات از وبسایت آیت‌الله منتظری حذف و احمد منتظری به دادگاه احضار شد. به گفته احمد منتظری مقام‌های قضایی و امنیتی به او گفته‌اند که این جلسه از “اسرار نظام” بوده است.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، گفته است انتشار فایل صوتی به منظور “تطهیر” سازمان مجاهدین خلق انجام شده است. او خطاب به نزدیکان آیت‌الله منتظری گفت که آنها باید اسناد “جنایات سید مهدی هاشمی”، برادر داماد آیت‌الله منتظری را هم منتشر کنند. مهدی هاشمی یکی از مقامات سپاه بود که پس از بازداشت اعترافاتی کرد و با حکم علی رازینی اعدام شد.

دادستان کشور قائم مقام سابق رهبر ایران را “شیخ ساده‌لوح” خوانده و خطاب به نزدیکان آیت‌الله منتظری گفته است: “اسناد جنایات اصفهان و قهدریجان را منتشر کنید. که مردم شریف را شبانه در گونی می‌کردند و به صحرا می‌بردند. بگذارید همه بدانند شما چه جنایتی کردید. اگر شما منتشر نمی‌کنید ما آن اسناد را داریم و آن اسناد موجود است.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.