گزارشی از وضعیت صدیقه مرادی، زندانی سیاسی با اتهام محاربه در زندان اوین

صدیقه مرادی، زندانی سیاسی متهم به محاربه، هم اکنون ششمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صدیقه مرادی، زندانی سیاسی، علیرغم کهولت سن و ابتلا به بیماری های مختلف از جمله دردهای استخوانی شدید (آرتروز و پوکی استخوان)، ناراحتی چشم ها، بیماری فشار و قند، همچنان جهت گذراندن محکومیت ۱۰ ساله خود در زندان اوین نگهداری می شود. این درحالی است شرایط زندان برای وضعیت این زندانی سیاسی نامساعد بوده و وی نیازمند رسیدگی پزشکی در خارج از زندان می باشد.

بنا به بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد.

صدیقه مرادی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ بازداشت و پس از ۷ ماه بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، در آذرماه ۹۰ به بندعمومی منتقل می شود. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ وی را به اتهام محاربه و ارتباط با گروه‌های معاند نظام به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم کرد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا به تأیید رسید.

لازم به توضیح است که این زندانی سیاسی سابقه دستگیری و حبس در دهه شصت را نیز دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.