فاطمه مثنی؛ زندانی سیاسی متهم به محاربه در زندان اوین/ محرمیت از حق مرخصی

فاطمه مثنی، زندانی سیاسی با اتهام محاربه، از مهر ماه ۱۳۹۴، محروم از حق مرخصی در زندان اوین به سر می برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فاطمه مثنی که به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت کشور به ۱۵ سال حبس محکوم شده است، از حق مرخصی محروم می باشد. این درحالی است که همسر این زندانی سیاسی، حسن‌صادقی‌، نیز با محکومیت مشابه در زندان رجایی شهر محبوس بوده و فرزندان وی به دور از پدر و مادر خود خارج از زندان در شرایط نگران کننده‌ای بسر می‌برند.

 فاطمه مثنی به همراه حسن‌صادقی‌ نخستین بار در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۲ زمانی که قصد برگزاری مجلس ترحیم غلامحسین صادقی‌،  پدر حسن‌صادقی‌، و از هواداران مجاهدین خلق، را داشتند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک سال بازجویی و حبس در انفرادی زندان اوین با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

این زندانی سیاسی به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروههای معاند نظام و اقدام علیه امنیت کشور در دادگاه انقلاب محاکمه و به ۱۵ سال حبس محکوم شد. این درحالی است که بازداشت وی صرفا به دلیل داشتن نسبت فامیلی با اعضای مجاهدین خلق بوده است.

در تاریخ یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۴ فاطمه مثنی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

شایان ذکر است که خانم فاطمه مثنی، متولد ۱۳۴۷، در سال ۱۳۶۰ در حالیکه ۱۳ سال داشته، به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.