گزارشی از وضعیت فاطمه رهنما، زندانی سیاسی متهم به محاربه در زندان سپیدار اهواز

فاطمه رهنما، زندانی سیاسی، هم اکنون هفتمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان سپیدار اهواز سپری می کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فاطمه رهنما، زندانی سیاسی محکوم به ۱۰ سال حبس به اتهام محاربه، علیرغم ابتلا به سرطان و افسردگی همچنان در زندان سپیدار اهواز نگهداری می شود. این درحالی است شرایط زندان برای وضعیت این زندانی سیاسی مساعد نبوده و با درخواست مرخصی وی بارها مخالفت شده است.

فاطمه رهنما، در تاریخ ۷ مرداد ماه ۱۳۸۸ بازداشت و پس از دوماه بازحویی درسلول انفرادی اوین از سوی شعبه ۲۶ انقلاب اسلامی به اتهام محاربه از طریق ارتباط با مجاهدین خلق به ۱۰ سال زندان در تبعید محکوم شد. وی در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۸۹ برای اجرای حکم تبعید از زندان اوین به زندان سپیدار اهواز انتقال یافت.

گفتنی است که قاضی پرونده، محکومیت ۱۰ ساله این زندانی سیاسی را تنها بر اساس اعترافات وی در زمان بازجویی صادر کرده؛ در حالی که به گفته وی تمامی اعترافات تحت شکنجه و فشار از او گرفته شده است.

خانواده فاطمه رهنما پیش تر در مصاحبه یی درباره اتهامات وی اعلام داشتند:« اتهام او ارتباط با منافقان بود و اینکه کمک مالی به آنها می کرده است. آقای دولت آبادی به خواهرم گفته بود که می خواسته رییس شرکتی که خواهرم در آنجا کار می کرده یعنی آقای کاظمی، برادر زهرا رهنورد را با سفرهای که به کانادا داشتند به منافقان معرفی کند. اما خواهر من ۱۵ سال در آن شرکت کار می کرده اگر می خواسته کسی را در آن شرکت به منافقان معرفی کند باید در این ۱۵ سال اتفاق می افتد. اصلا بیایند آدم‌های که خواهر من به منافقان وصل‌شان کرده معرفی کنند، تمام کسانی که به اتهام ارتباط با منافقان در همان شرکت دستگیر شدند همگی آزاد شده و دارند در تهران زندگی می کنند. تنها خواهر من است که محکوم به اهواز منتقل شد.»

شایان ذکر است که این زندانی سیاسی سابقه دستگیری و حبس در دهه ۶۰ را نیز داشته است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.