کشته شدن ۱۴ نفر در حوادث کار استان کرمانشاه

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از کشته شدن ۱۴ نفر در حوادث کار استان طی سه ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر آرتین کمالی اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۲۶ پرونده با موضوع قصور پزشکی در واحد کمیسیون‌های پزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه بررسی و اعلام نظر صورت گرفت شد که این عدد بیانگر رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه همچنین به آمار حوادث کار در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۰۵ نفر مجروح و ۱۴ نفر کشته حاصل حوادث کار سه ماهه ابتدای سال ۱۳۹۵ در استان است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب کاهش و افزایش دارند.

کمالی افزود: طی سه ماهه نخست امسال ۱۰۵ نفر که شامل ۲ زن و ۱۰۳ مرد بودند بر اثر حوادث کاری در استان زخمی شدند و این درحالی است که این ارقام در مدت مشابه از سال ۱۳۹۴ رقمی برابر با ۱۵۹ نفر و مشتمل بر ۳ زن و ۱۵۶ مرد بود که بیانگر کاهشی ۳۴ درصدی است.

وی گفت: در همین مدت از سال جاری نیز ۱۴ مرد بر اثر حوادث کار در استان کشته شدند که این آمار طی سه ماهه نخست سال قبل ۱۲ نفر بود که متاسفانه شاهد افزایش آن طی امسال هستیم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه افزود: از مجموع ۲۶ پرونده قصور پزشکی۲ مورد منجر به صدور حکم و ۲۴ مورد نیز تبرئه صورت گرفت.

کمالی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال گذشته تعداد ۱۴ پرونده قصور پزشکی در اداره کل پزشکی قانونی استان داشتیم که از این تعداد ۵ مورد محکوم و ۹ مورد نیز تبرئه شدند.

این مسئول همچنین از کاهش ۱۷ درصدی مراجعین نزاع در پزشکی قانونی استان طی ۳ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: در این مدت ۳ هزار و ۶۳۱ نفر به دلیل نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این عدد سیر کاهشی را به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی گفت: از مجموع ۳۶۳۱ نفر تعداد ۱۰۹۸ زن و ۲۵۳۳ مرد به دلیل نزاع به اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند که مجموع این عدد در سال گذشته ۴۳۹۳ نفر و شامل ۱۳۳۶ زن و ۳۰۵۷ مرد بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.