ریحانه حاج ابراهیم دباغ؛ پانزده سال حبس به اتهام محاربه/ محرومیت از حق مرخصی

ریحانه حاج ابراهیم دباغ، زندانی سیاسی متهم به محاربه، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی، همچنان در زندان اوین نگهداری می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ریحانه حاج ابراهیم دباغ، در هفتمین سال از دوران محکومیت ۱۵ ساله خود، از حق مرخصی محروم می باشد. این در حالی است که این زندانی سیاسی از بیماری کولیت روده و درد در ناحیه پا رنج می برد و از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان نیز خودداری می شود.

دادستانی تهران برای اعزام این زندانی سیاسی به مرخصی قرار وثیقه ۹۰۰ میلیونی تعیین کرده اما وی به دلیل عدم توان تامین وثیقه تا کنون به مرخصی نیامده است.

بنا به بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد.

ریحانه حاج ابراهیم دباغ در دی ماه سال ۸۸ بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به ریاست صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به اتهام «شرکت در تجمعات اعتراضی» و «ارتباط با یکی از گروه‌های معاند نظام» به اعدام محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال زندان تقلیل یافت. این درحالی است که ریحانه حاج ابراهیم دباغ اتهام وارده را رد کرده و گفته می شود علت دستگیری وی تنها ارتباط فامیلی با یکی از هواداران مجاهدین خلق بوده است.

این زندانی سیاسی هم اکنون در بند نسوان زندان اوین محبوس می باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.