کارگران شهرداری سردشت سه ماه معوقات مزدی دارند

پرداخت حقوق ۲۰۸ کارگر شاغل در شهرداری «سردشت» در استان آذربایجان غربی سه ماه به تاخیر افتاده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، این کارگران که در شهرداری سردشت و سازمان‌های وابسته به آن به صورت رسمی، قرادادی و روزمزدی مشغول کارند سه ماه حقوق معوقه طلب دارند.

کارگران با بیان این‌که مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است افزودند: با وجود آن‌که از حدود سه ماه قبل مسئولیت شهرداری سردشت به سرپرست محول شده باز هم کارگران با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجه‌اند.

طبق گزارش کارگران علاوه بر دستمزد، شهرداری سردشت در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی کوتاهی کرده است و به همین دلیل  تامین اجتماعی سردشت نیز دفترچه‌های درمانی کارگران را یک‌ماهه تمدید می‌کند.

به گفته این منبع خبری، شهرداری سردشت دستمزد فروردین‌ماه را در خردادماه و دستمزد اردیبهشت‌ماه سال جاری را تقریبا ۱۵ روز قبل  پرداخت کرده است.

طبق اظهارات آنان مشکلاتی که در زمینه پرداخت حقوق بوجود آمده باعث نگرانی کارگران شهرداری شده و آنان نیازمند دریافت همه معوقات حقوقی خود هستند.

این منبع خبری با اشاره به این‌که کارگران به دلیل ترس از اخراج توان مطرح کردن مشکلاتشان را در نهاد‌های کارگری و رسانه‌ها ندارند، گفت: اکثر قریب به اتفاق کارگرانی که در این واحد کار می‌کنند روزمزدی بوده و به دلیل نداشتن قرارداد کار طبیعتا فاقد امنیت شغلی‌ هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.