سفیر ژاپن در ایران ‘مدت کوتاهی بازداشت شده بود’

سفارت ژاپن در ایران اعلام کرده است که سفیر ژاپن در تهران چند ماه پیش در جریان یورش ماموران امنیتی به یک مهمانی که در آن الکل سرو می‌شده، مدت کوتاهی بازداشت شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری کیودو، آقای هیرویاسو کوبایاشی ،سفیر ژاپن در تهران در ماه آوریل بازداشت شده و ماموران از او سوال و جواب کرده‌اند در حالی که نمایندگان دولت‌های خارجی دارای مصونیت دیپلماتیک قضایی در کشور میزبان هستند.

به گفته سفارت ژاپن در تهران این حادثه ۲۸ آوریل (۹ اردیبهشت) زمانی رخ داده که آقای کوبایاشی و همسرش در یک مهمانی شام به میزبانی دوستی ایرانی حضور پیدا کرده بودند، که در مهمانی آن شب نوشیدنی الکلی در آن سرو می‌شده، ده‌ها نفر دیگر از جمله دیپلمات‌های خارجی حضور داشته‌اند.سفارت ژاپن در تهران می‌گوید در همان زمان اعتراض رسمی خود را به این بازداشت به وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است.بنا بر این گزارش آقای کوبایاشی در آن مهمانی کارت شناسایی دیپلماتیک خود را که از سوی وزارت امور خارجه ایران صادر می‌شود به همراه نداشته است. او کارت شناسایی شخصی خود را نشان داده اما این کار مانع از سوال و جواب ماموران از او نشده است.

این در حالی است که خرید و فروش و مصرف الکل در ایران ممنوع است و نیروهای انتظامی و امنیتی به ویژه در ماه‌های اخیر بارها از دستگیری افراد در مهمانی‌ها به دلیل نوشیدن الکل و پوشش نامناسب خبر داده‌اند.

وزارت امور خارجه ایران هنوز واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده است.

Post source : بی بی سی

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.