تأکید معاون فرهنگی وزارت علوم بر ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی وزیر علوم ایران، ضمن تأکید بر ممنوع بودن برگزاری «اردوهای مختلط» اعلام کرد که برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه‌ها ممنوع است و موسیقی تنها «در ضمن» برنامه‌های دیگر می‌تواند اجرا شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، ضیا هاشمی روز یکشنبه ۳۱ مرداد، در نشست مسئولان بسیج دانشجویی کشور گفت: «اگر کنسرت‌ها به‌طور جداگانه برگزار شود ممنوع است اما موسیقی‌‌ای که در ضمن برنامه‌هاست مورد قبول است».

آقای هاشمی در عین حال گفت که در دولت محمود احمدی‌نژاد، کنسرت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شده است.

در مورد برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها محمد فرهادی وزیرعلوم، کمتر از دو هفته پیش روز ۱۸ مرداد اعلام کرده بود که «از گذشته کنسرت در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شد و اکنون نیز برگزار نمی‌شود».

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، سال گذشته با برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها مخالفت کرده و گفته بود که برخی «کار فرهنگی در دانشگاه را با کنسرت و اردوی مختلط اشتباه گرفته‌اند».

موضوع برگزاری کنسرت‌های موسیقی در دانشگاه‌های ایران پیش از این نیز خبرساز شده است.

از جمله سال ۹۳ علی یوسفی، معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد، به دلیل برگزاری یک کنسرت در این دانشگاه بازداشت شده و پس از مدت کوتاهی آزاد شده بود.

گفته‌های معاون وزیر علوم درحالی بیان شده که در روزهای گذشته سخنان وزیر ارشاد درباره «صرف‌نظر» کردن از برگزاری کنسرت در مشهد خبرساز شده و برخی از امامان جمعه دیگر شهرها از جمله شیراز و سیرجان خواستار ممنوعیت برگزاری کنسرت در این شهرها شده‌اند.

«مکانیسمی برای جلوگیری از اردوی مختلط ممنوع نداریم»

معاون فرهنگی وزیر علوم در سخنان روز یکشنبه خود همچنین گفت که براساس دستورالعمل برگزاری اردوها که در سال ۸۸ تصویب شده، برگزاری اردوهای «مختلط» ممنوع است.

به گفته آقای هاشمی، ۴۰ گزارش درباره برگزاری اردوهای «مختلط» در بیرون از دانشگاه‌ها و از طرف خود دانشجویان به وزارت علوم ارائه شده است.

او اضافه کرد: «ما همواره به موارد واکنش نشان دادیم ولی هیچ مکانیسمی برای جلوگیری نداریم».

رهبر جمهوری اسلامی پیش از آن بارها در دیدار با مقام‌های دولت از لزوم جدا کردن دختران و پسران دانشجو در ایران صحبت کرده است.

از جمله در ویدئویی که از صحبت‌های او در جمع هیئت دولت محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران، در اینترنت منتشر شد، او اعتراض می‌کند که «اسلامی شدن دانشگاه‌ها این است؟ یک اردوی مختلط. من خیلی تعجب کردم. اردوی مختلط دانشجویی؟ دختر و پسر در اردوی مختلط؟ خب، نفس اردوی مختلط بد است».

وزیر کنونی علوم و دیگر مقام‌های این وزارتخانه تا کنون بارها اعلام کرده‌اند که برگزاری اردوهای «مختلط» در دانشگاه‌ها ممنوع است.

Post source : فردا

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.