تجمع کارگران معدن طزره در اعتراض به معوقات مزدی

بیش از ۳۰۰ کارگر معدن ذغال‌سنگ طزره صبح امروز در اعتراض به معوقات مزدی خود مقابل ساختمان اداری این معدن در شاهرود تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران معادن ذغال‌سنگ البرز شرقی با اعلام این خبر گفتند: صبح امروز شنبه، ۶ شهریور‌ماه، بیش از سیصد نفر از همکاران آن‌ها در محوطه این واحد معدنی تجمع صنفی برپا کردند.

این کارگران افزودند: بیش از هزار کارگر هستیم که چهارماه است مزد پرداخت‌نشده طلبکاریم و تا این لحظه با وجود برپایی چند نوبت اجتماع صنفی و مراجعه به مسئولان مربوطه هیچ تغییری در شرایط ما ایجاد نشده است.

طبق اظهارات کارگران طزره، کارفرما در تجمعات قبلی با حضور در جمع معترضان به آنان وعده داده بود که در صورت تامین مالی تا روز‌های آینده بخشی از طلب مزدی آن‌ها را پرداخت خواهد کرد اما ظاهرا چون خریداران ذغال‌سنگ هنوز به تعهدات مالی خود در برابر کارفرما عمل نکرده‌اند هنوز آن‌ها بستان‌کارند.

کارگران معدن طزره با یادآوری این‌که محل کار آن‌ها یکی از معادن البرز شرقی محسوب می‌شود، افزودند: در حال حاضر بابت دستمزد  اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد طلبکارند این در حالی است که کارگران دستمزد فروردین‌ماه خود را با تقریبا چهار ماه تاخیر در  پنجم مردادماه دریافت کرده‌اند.

همچنین به نقل از کارگرانی که در اجتماع صنفی امروز شرکت دارند اجتماع صنفی آن‌ها به مدت یک‌ونیم ساعت از هفت‌ونیم تا ۹ صبح ادامه داشته و پس از آن کارگران با وعده کارفرمای جدید معدن طزره و اعضای شورای کارگری به کار خود بازگشته‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.