مأموران امنیتی از برگزاری انتخابات کانون نویسندگان جلوگیری کردند

کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مأموران امنیتی از برگزاری هفتمین مجمع عمومی این کانون جلوگیری کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو زمانه، قرار بود مجمع عمومی جمعه، پنجم شهریورماه, در یک ساختمان مسکونی برگزار شود اما تعدادی از مأموران امنیتی پیش از برگزاری مجمع عمومی وارد این مکان شدند و برگزارکنندگان را که در حال آماده کردن محل بودند از ساختمان بیرون کردند.

بر اساس گزارش کانون نویسندگان، مأموران خود در محل برگزاری مجمع عمومی مستقر شدند و به اعضایی که برای شرکت در انتخابات کانون به آن‌جا می‌رفتند نه‌تنها اجازه ورود ندادند بلکه نگذاشتند حتی در خیابان بایستند.

آن‌ها از مراجعان عکس گرفتند و شماره پلاک اتومبیل‌هایشان را یادداشت کردند.

هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران در اعتراض به این برخورد نیروهای امنیتی عصر جمعه اطلاعیه‌ای منتشر کردند.

در متن این اطلاعیه به احضار پنج تن از اعضای کانون، فاطمه سرحدی‌زاده، اکبر معصوم‌بیگی و علیرضا عباسی از اعضای هیأت دبیران، قارن سوادکوهی منشی کانون و رضا خندان مهابادی به وزارت اطلاعات اشاره شده است. وزارت اطلاعات از آن‌ها خواسته بود که از برگزاری مجمع عمومی خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: «ما بارها اعلام کرده‌ایم نویسنده‌ایم و ما را با قدرت سیاسی کاری نیست، اما مخالف سانسور و خواهان آزادی بیان و اندیشه بی‌هیچ حصر و استثنا برای همگان هستیم و بدیهی است مجامع عمومی کانون نیز هدفی جز این را دنبال نمی‌کنند» .

هیأت دبیران کانون نویسندگان در این اطلاعیه با اعتراض به این اقدام مأموران امنیتی اعلام کرد که این هیأت برابر اساس‌نامه کانون تا انتخابات هیأت دبیران بعدی به وظایف خود عمل خواهد کرد.

در سال‌های گذشته بارها جلسات کانون نویسندگان با دخالت مأموران امنیتی لغو و اعضای آن به دفاتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شده بودند. نشست‌های این کانون اغلب در محل‌های مسکونی و منزل شخصی اعضای آن انجام می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.