بندرعباس و اندیمشک؛ اعتراض و اعتصاب کارگران

 کارگران شرکت فولاد کاوه جنوب در بندرعباس در اعتراض به افزایش ساعت موظف کاری، عدم پرداخت حقوق و مزایای سختی کار و  کارگران‌ شرکت عمران مارون (پروژه سدسازی) در اندیمشک به دلیل پرداخت نشدن ۵ ماه معوقات مزدی، طی روزهای گذشته دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سایت فرهنگ کده، شرکت فولاد کاوه جنوب که سهام‌دار عمده آن بنیاد مستضعفان است، نزدیک به ۸ ماه است که تولید فولاد را آغاز کرده، اما هنوز به طور رسمی افتتاح نشده و قرار است در شهریورماه امسال افتتاح شود اما به گفته کارگران و پرسنل این شرکت، در هشت ماه گذشته «نه تنها مشکلات پرسنل رفع نشده بلکه امتیازهایی که داشتند هم ازآنها سلب شده است.»

مهم‌ترین عامل تجمع پرسنل این شرکت «افزایش ساعت موظف کاری» است که باعث شده حقوق پرسنل به شدت کاهش پیدا کند. طبق قانون ۶ ساعت کار در هر شیفت ساعت موظف کاری محسوب می‌شود که در حال حاضر توسط مدیران جدید به ۱۰ ساعت افزایش پیدا کرده و شیفت کاری این شرکت ۱۲ ساعت است.

همچنین، نزدیک به ۱۵۰ تن از کارگران‌ شرکت عمران مارون (پروژه سدسازی) در استان خوزستان به دلیل پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق معوقه از روز هفتم شهریورماه در اعتصاب به سر می برند. این کارگران عیدی سال قبل را نیز از پیمانکار طلب دارند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.