زنجان و سیرجان؛ مرگ کارگران

طی روز های گذشته، یک کارگر سیمان کار به دلیل سقوط از طبقه چهارم در زنجان و دو کارگر به دلیل ریزش دیواره چاه و ورود فاضلاب در سیرجان، جان باختند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رکنا، فرمانده انتظامی “سیرجان” از مرگ دو جوان بر اثر ریزش چاه ، در منزلی مسکونی خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا ایران نژاد ” گفت: “عصر روز یکشنبه در پی تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر حادثه منجر به فوت دو جوان در چاهی در منزل مسکونی یکی از اهالی روستای نصرت اباد از توابع شهرستان سیرجان ، بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند”.

وی افزود: “در بررسی های کارشناسی در محل و گفته های صاحب خانه مشخص شد دو جوان در حال حفر چاه منزل مسکونی بود که به دلیل نزدیکی به چاه فاضلاب قدیمی، چاه سوراخ شده و ورود فاضلاب به چاه جدید موجب گاز گرفتگی افراد شده و آن ها را به دام انداخته است”.

فرمانده انتظامی سیرجان ادامه داد: “با تلاش تیم های امدادی حاضر در محل افراد حادثه دیده از عمق ۵ متری این چاه به بیرون کشیده شدند که متاسفانه بر اثر گازگرفتگی و خفگی جان خود را از دست داده بودند”.

وی تصریح کرد: “مرگ این دو جوان توسط تیم اورژانس ۱۱۵ که در محل حضور داشتند تأیید و اجساد آن ها با هماهنگی مقام قضایی به سردخانه انتقال یافت”.

سرهنگ ایران نژاد در پایان ضمن توصیه و هشدار به کارگران از آنها خواست قبل از شروع کارهای فنی و ساختمانی نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

از سویی دیگر مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اعلام کرد: “این حادثه حوالی ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه صبح یکشنبه در کوچه اسکندری واقع در خیابان ‘صفا ‘ شهر زنجان اتفاق افتاد و عوامل اورژانس زنجان پس از اطلاع به منظور نجات جان این سیمان کار، به فوریت به محل اعزام شدند”.

جواد مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: “وقتی عوامل اورژانس پایگاه های قائم و ولیعصر به محل رسیدند متاسفانه این مرد حدود ۴۰ ساله که از طبقه چهارم بر زمین سقوط کرده بود به دلیل شدت جراحات و صدمات وارده، هیچ آثاری از علایم حیاتی نداشت”.

وی اظهار کرد: “تکنسین های اورژانس بر حسب وظیفه، عمل سی پی آر (احیا قلبی، ریوی) را حین انتقال حادثه دیده به بیمارستان انجام دادند تا بلکه روزنه امیدی برای بازگشت فرد به زندگی دوباره باشد”.

مرادی افزود: “با اطلاع رسانی اورژانس، کد سی پی آر بیمارستان آیت الله موسوی زنجان برای نجات جان این فرد حادثه دیده فعال و آماده شد که متاسفانه عملیات احیا قلبی ریوی نیز جواب نداد و پس از لحظاتی مرگ سیمان کار مورد تایید قرار گرفت”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.