گزارشی از وضعیت رضا اکبری منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر

 رضا اکبری منفرد، زندانی سیاسی، هم اکنون در چهارمین سال از دوران محکومیت خود، در زندان رجایی شهر به سر می برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضا اکبری منفرد، زندانی سیاسی، چهارمین سال از دوران محکومیت پنج سال و شش ماه خود را در زندان رجایی شهر محروم از حق مرخصی، سپری می کند. این در حالی است که این زندانی سیاسی در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب، بدون داشتن وکیل و بدون تفهیم اتهام، محاکمه و به حبس محکوم شده است.

 رضا اکبری منفرد که سابقه دستگیری در دهه شصت و سال ۱۳۸۰ را نیز دارد، در آخرین مورد، در دی ماه ۱۳۹۱ بازداشت و به بند ٢٠۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۸ ماه حبس و بازجویی، در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانى و هوادارى از سازمان مجاهدین خلق به پنج سال و شش ماه حبس محکوم گردید.

دو برادر رضا اکبری منفرد در سال‌های ۶۰ و ۶۳ و برادر کوچک او و خواهر دیگرش نیز در سال ۶۷ به اتهام ارتباط و عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران در ایران اعدام شدند.

گفتنی است که آقای اکبری منفرد اتهام وارده را رد کرده و تنها به دلیل گرایش سایر اعضای خانواده وی به سازمان مجاهدین خلق به حبس محکوم گردیده است.

مریم اکبری‌منفرد، خواهر این زندانی سیاسی نیز هم اکنون با اتهام مشابه جهت گذراندن دوران حبس در بند نسوان اوین نگهداری می شود.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.