احضار و بازجویی مجدد از راحله راحمی پور/ تهدید به پرونده سازی و حبس

روز دوشنبه ۸ شهریورماه، راحله راحمی‌پور، عمه گلرو راحمی‌پور، نوزاد ناپدیدشده در زندان اوین، بار دیگر در دادسرای شهید مقدس به مدت چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، راحله راحمی‌پور، عمه نوزاد ناپدیدشده در زندان اوین که از سال‌های گذشته پیگیر پرونده مفقود شدن فرزند برادر خود در این زندان بود، روز دوشنبه ۸ شهریورماه در پی احضار های مکرر، به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته است. نیروهای امنیتی به وی اعلام داشته اند که درصورت ادامه حضور وی درتجمعات و فعالیت مدنی، پرونده یی برای او گشوده می شود و به حبس محکوم می گردد.

راحله راحمی‌پور، در روز شنبه ۳۰ مردادماه، در پی احضار به دادسرای زندان اوین (شهید مقدس)، به این مکان مراجعه کرده و درباره تجمعات دادخواهی سال ۹۴ و پرونده‌ای که درباره فعالیت‌هایش در سال ۶۴ تشکیل شده بود، توسط نیرو‌های امنیتی بازجویی شده بود.

گفته می شود که به وکیل وی اجازه حضور در جلسات بازجویی داده نشده است.

پیش‌تر نیز وی به دلیل مورد سؤال قرار دادن حکومت جمهوری اسلامی در مورد سرنوشت برادر و دختر برادرش، احضار و مورد تهدید وزارت اطلاعات قرارگرفته بود.

گلرو راحمی‌پور، نوزاد چندروزه در یکی از روزهای نوروز ۱۳۶۳ توسط مأموران بخش زنان زندان اوین را برای معاینه پزشکی از مادرش جدا د. بیش از سه دهه گذشت و مادر که همسرش هم مدتی بعد اعدام شد، دیگر هیچ‌وقت دخترش را ندید.

در این میان گروه کاری ناپدیدشدگان قهری سازمان ملل، گلرو راحمی پور و پدرش را به‌عنوان ناپدید‌شده قهری اعلام کرده و از دولت ایران خواسته است تا در این رابطه پاسخگو باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.