طرح نیروی انتظامی همدان برای نظارت بر کاروان‌های عروسی از محضر

اجرای طرح کنترل و نظارت بر کاروان های عروسی در استان همدان توسط نیروی انتظامی از «محضر» را با «تعهد گرفتن از والدین عروس داماد» آغاز شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، حاجی‌محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی استان همدان، می گوید: «نیروی انتظامی این استان طرح کنترل و نظارت بر کاروان‌های عروسی را با اخذ تعهد از والدین عروس و داماد در محضر و هنگام عقد آغاز و تا پایان مراسم عروسی» ادامه می دهد.

وی همچنین گفته است که ماموران این نیرو با «پلاک‌زنی و توقیف خودروهای متخلف و برهم زننده نظم، امنیت و آرامش عمومی در کاروان‌های عروسی» به شکل « قهری با متخلفین» از این طرح برخورد می کنند. در این طرح از والدین عروس و داماد تعهد گرفته می شود که از زمان عقد در محضر تا پایان مراسم عروسی موظف به اجرای موارد ذکر شده در تعهدنامه نیروی انتظامی باشند.

فرمانده انتظامی استان همدان همچنین با اشاره به «انواع محترقات صوتی که در محافل عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد»، گفته است: «این مواد محترقه که تشبیه به نارنجک می‌شود، اصوات مهیب و آزاردهنده دارند اما نارنجک نیستند اگرچه همین مواد هم که آزار و اذیت مردم و برهم زدن آرامش عمومی جامعه را به دنبال دارد، درصورت مشاهده ضبظ و با متخلف برخورد می‌شود.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.