گزارشی از وضعیت دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان ارومیه

حکم اعدام سید سامی حسینی و سید جمال محمدی، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، پس از گذشت هشت سال همچنان پابرجاست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سامی حسینی و سید جمال محمدی که از سوی شعبه ۱۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم می باشند، هم اکنون هشتمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان ارومیه پشت سر می گذارند. گفته می شود که درخواست اعاده دادرسی برای این دو زندانی مورد پذیرش قرار گرفته اما حکم جدید تا کنون به آنان ابلاغ نشده است.

سید سامی حسینی و سید جمال محمدی، شهروندان اهل روستای هفتوان، در ۱۵ خرداد ۱٣٨۷، توسط مأموران اطلاعات، در توابع شهر سلماس بازداشت و پس از سه ماه و ۱۰ روز حبس در انفرادی و بازجویی در بازداشتگاه‌های اطلاعات شهرهای سلماس و ارومیه، به زندان ارومیه منتقل شدند.

این دو زندانی سیاسی در ۲۰ مهر ۱٣٨۷، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب خوی به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد به اعدام محکوم شدند که این حکم پس از تقاضای اعاده دادرسی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه واگذار شد. ریاست این شعبه در سال ۹۱ این دو تن را به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان قزوین و اراک محکوم نمود.

در سال ۹۲، با شکایت نماینده حقوقی سپاه ارومیه، پرونده‌ای با اتهام قتل یک عضو سپاه در دادگاه کیفری ارومیه علیه این دو زندانی سیاسی باز شد و دادگاه کیفری ارومیه بدون حضور خانواده مقتول و تنها با اکتفاء به حضور نماینده حقوقی سپاه، آن‌ها را به اعدام و هم چنین به اتهام تخریب اموال دولتی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم نمود.

این دو زندانی سیاسی هم اکنون با احتساب محکومیت قبلی به ۲۰ سال حبس تعزیری و اعدام محکوم بوده و در زندان ارومیه نگهداری می شوند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.