خودداری مسئولین زندان ارومیه از تحویل وسایل محمد عبداللهی به خانواده وی

مسئولین زندان ارومیه از تحویل وسایل محمد عبداللهی، زندانی سیاسی اعدام شده، به خانواده وی خودداری کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رئیس زندان ارومیه به زندانیان عادی این زندان اجازه داد وسایل محمد عبداللهی، زندانی سیاسی اعدام شده را جمع آوری کرده و از این وسایل استفاده کنند؛ این در حالی است که بر اساس قانون وسایل بازمانده از اعدام شدگان متعلق به ورثه و خانواده آنان می باشد.

سحرگاه روز سه شنبه ۱۹ مردادماه، حکم اعدام محمد عبداللهی و چهار زندانی دیگر در زندان ارومیه به اجرا در آمد.

محمد عبدالهی در ۴ فروردین ماه سال ۸۹ در منطقه مسکونی «باغ شایگان» بازداشت شد. وی در هنگام بازداشت مورد تیراندازی مستقیم نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرارگرفته و در پی اصابت گلوله به یکی از بیمارستان‌های نظامی سپاه در ارومیه منتقل و بعد از چند ساعت بستری شدن به بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه در شهر ارومیه منتقل شد.

محمد عبدالهی در مدت بازجویی در بازداشتگاه امنیتی ارومیه، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی ناشی از اصابت گلوله، بار‌ها از سوی بازجویان سپاه برای گرفتن اعترافات اجباری مورد ضرب شتم شدید با کابل و باتوم قرارگرفته، به‌طوری که دست و پای وی دچار شکستگی شدند.

بعد از ۹۱ روز نیروهای سپاه از بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه به زندان مهاباد منتقل و بعد از ۱۱ بار محاکمه و تفهیم اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد، در دادگاه شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی‌کیا، به اعدام محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر و پس‌ازآن از سوی دیوان عالی کشور تأیید گردید.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی در مراحل بازپرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.