پلمب ۸۲۵ واحد صنفی پوشاک و تذکر به ۳۶۲۷ فروشنده پوشاک

سخنگوی نیروی انتظامی از شناسایی و تذکر به ۳۶۲۷ واحد صنفی فروشنده مانتوها و پوشاک به ادعای آن‌ها، «غیرمتعارف» خبر داد و گفت: ۸۲۵ واحد پلمب شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در مورد اقدامات ناجا در برخورد با مانتوها و تی‌شرت‌های «نامتعارف و مغایر با فرهنگ ایرانی»، اظهار کرد: در تاریخ ۲۲ تیرماه سال جاری موضوع ممنوعیت تولید مانتوهای نامتعارف توسط رییس اتحادیه پوشاک شهر تهران، اعضای هییت‌مدیره و اماکن تهران بزرگ، مورد بحث، بررسی و تصویب قرار گرفته و ممنوعیت تولید، فروش و نمایش این‌گونه البسه و به‌ویژه مانتو به کلیه واحد‌های صنفی ابلاغ شد 

وی با بیان این‌که مقرر شد یک هفته پس از ابلاغ مصوبه به اتحادیه پوشاک شهر تهران مبنی بر جمع‌آوری البسه نامناسب از جمله مانتو‌های نامتعارف، طی ۱۰ روز با کمک بازرسین اتحادیه‌ها، طرح اجراشده و در نهایت مغازه و تولیدی متخلفین پلمب شوند، ادامه داد: در همین راستا نیز معاونت نظارت بر اماکن ناجا پیگیر حکم قضایی برای برخورد با تولیدکنندگان و فروشندگان بوده و است.

به گفته سخنگوی ناجا، تهیه پیش‌نویس لایحه کشوری بین اماکن ناجا با همکاری اماکن تهران بزرگ از دیگر اقدامات ناجا بود که پس از امضا و توافق در شهر تهران قابل اجرا شده و به کلیه استان‌ها نیز اطلاع‌رسانی شد. این طرح در سراسر استان‌ها اجرا شد و ۳۶۲۷ واحد صنفی متخلف شناسایی و تذکر گرفته‌اند و برای آن‌ها اخطاریه صادر شد که از بین واحدهای مذکور ۸۲۵ واحد به تذکرات توجهی نکرده و پلمب شدند.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: قبل از این اقدام نیز پلیس اماکن تهران بزرگ در تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری اقدام به بازدید اماکن کرده و از ۱۴۹۸ مورد بازدید ۴۰۶ فقره دارای اشکالاتی بودند که صورتجلسه و ۲۰۶ اخطاریه برای پلمب صادر شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.