انتقال علی معزی از رجایی شهر به بند چهار زندان اوین

علی معزی، زندانی سیاسی که پیش تر در پی درگیری در بند هشت زندان اوین، به زندان رجایی شهر تبعید شده بود، طی روز سه شنبه شانزدهم شهریور ماه، به بند چهار اوین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شامگاه دوشنبه پانزدهم شهریورماه، علی معزی، زندانی سیاسی، در پی درگیری که بین تعدادی از ارازل اوباش و زندانیان سیاسی بند ۸ پیش آمده بود، به زندان رجایی شهر تبعید گشت و پس از ساعاتی بار دیگر به زندان اوین انتقال یافت. گفته می شود که مسئول بند ۸ زندان اوین از پذیرش علی معزی خوداری نموده و این زندانی سیاسی هم اکنون در بند ۴ زندان اوین به سر می برد.

علی معزی، زندانی سیاسی زندان اوین که از تومور مثانه، بیماری پروستات و ناراحتی کلیوی رنج می برد و از رسیدگی پزشکی نیز محروم بوده است.

آقای معزی که سابقه بازداشت و زندان در دهه ۶۰ را نیز دارد، در پاییز ۸۷ دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجددا در خرداد ماه سال ۹۰ بازداشت شد.

على معزى به اتهام هوادارى از سازمان مجاهدین خلق به چهار سال حبس محکوم شده بود که تا پیش از تشکیل پرونده جدید قرار بود فروردین ماه سال ١٣٩۴ آزاد شود. نامبرده سپس بصورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنى است این زندانى سیاسى در طول بیش از چهار سال حبس هرگز به مرخصى اعزام نشده است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.