بازداشت ۹۰۰ نفر طی دو روز در شیراز

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان فارس از بازداشت ۹۰۰ نفر در طی دو روز خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر به نقل از ایسنا، ناصر کشاورز، سه‌شنبه، شانزدهم شهریورماه در یک کنفرانس خبری که با هدف تشریح کشفیات ۴۸ ساعت گذشته کلانتری‌های شیراز تشکیل شده بود، گفت: در روزهای ۱۳ و ۱۴ شهریورماه طی اجرای طرح «ارتقاء امنیت عمومی» تعداد ۹۰۰ «متهم» دستگیر شده‌اند.
همچنین کشاورز از دستگیری ۲۷۷ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در این عملیات خبر داد و گفت: ۳۲۰ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز هم به شکل خودمعرف بازداشت شده‌اند.

کشاورز با بیان این‌که ۱۴۷ منزل مشکوک از سوی نیروی انتظامی بازرسی شد، ادامه داد: ۳۹ سارق، یکصدویازده خرده‌فروش مواد مخدر و ۳۲ متهم که اقدام به قماربازی و ایجاد مزاحمت برای مردم می‌کردند نیز بین متهمان دستگیر‌شده دیده می‌شوند.

معاون هماهنگی نیروی انتظامی فارس همچنین از اجرای طرح‌های ویژه ایام بازگشایی مدارس و دهه اول محرم توسط پلیس خبر داد و برخورد با بی‌حجابی را از موارد در دستور کار پلیس در استان فارس و شیراز دانست و گفت: هر اقدام و رفتاری که عفت عمومی جامعه را جریحه‌دار کند، جزو جرائم مشهود محسوب شده و پلیس موظف است با آن برخورد کند.

بر اساس اعلام مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی٬ میزان جرائم اجتماعی در ایران که از آن به عنوان «آسیب‌های اجتماعی» نام می‌برند٬ به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و میزان بازداشت متهمان مرتبط با این جرائم٬ تائیدکننده این موضوع است.

علی لاریجانی٬ رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، به تازگی گفته بود ۱۸ میلیون نفر در ایران درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند.

از فقر به عنوان یکی از علل اصلی ارتکاب جرائم اجتماعی نام برده می‌شود.

علی‌اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت٬ اواخر مردادماه سال جاری اعلام کرده بود ۳۰ درصد از مردم ایران «گرسنه» و ۲۵ درصد جمعیت شهری در کشور «حاشیه‌نشین» هستند.

این مقام مسئول گفته بود که این ۳۰ درصد٬ «نان برای خوردن ندارند و این آمار را وزارت رفاه هم تائید می‌کند.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.