فرزندان آیت‌الله‌طالقانی:۳۷سال است به فوت‌پدرمان مشکوکیم

مهدی و طاهره طاقانی، فرزندان آیت الله طالقانی در گفتگو مفصلی که با یکی از رسانه های داخلی داشتند مرگ غیرمنتظره آیت الله طالقانی را مشکوک خواندند و مدعی شدند علیرغم پیشنهاد دادستان کل کشور برای کالبدشکافی بعضی ها با عنوان “نباید مجتهد را کالبدشکافی کرد” از تحقیقات در پرونده جلوگیری کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرآنلاین، آیت‌االله طالقانی را بسیاری به عنوان یک روحانی نواندیش دینی و مورد علاقه احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف می‌شناسند، اویی که بدون شک یکی از اضلاع مهم در دوران انقلاب بود.

آیت‌الله که زمانی از سوی خمینی «ابوذر زمان» هم لقب گرفت، بعد از انقلاب در دو مسئولیت ریاست شورای انقلاب و عضویت شورای خبرگان قانون اساسی ایفای نقش کرد و در مرداد سال ۵۸ با حکم امام خمینی به عنوان امام جمعه تهران منصوب شد اما یک ماه بعد در سن ۶۸ سالگی چشم از جهان فروبست، مرگی که فرزندانش می گویند به آن مشکوک هستند.

مهدی طالقانی یکی از فرزندان آیت الله در این رابطه می گوید “تا زمانی که آقا زنده بود کسی جرأت نمی کرد به او هجمه کند. آقا یک بحثی درباره حجاب کرد، فردای آن صحبت، امام گفت «نظر من همان است که آقای طالقانی گفت» فقط امام می توانست این کار را انجام دهد که امام هم معمولا حرف های مرحوم طالقانی را تأیید می کرد. بعد از فوت آقا یک عده واقعا هم حسادت و هم کینه نسبت به طالقانی داشتند. طالقانی بحثش این بود که روحانیت به جای اشغال مشاغل بهتر است برود در مسجد آدم سازی کند. اینها فکر می کردند تا زمانی که طالقانی است در مصدر امور قرار نمی گیرند بنابراین طالقانی نباشد به نفع شان است. همین جاست که فوت آقا را برای شخص من مشکوک می کند.”

وی در پاسخ به سئوال پیگیری هایی که در این رابطه صورت گرفته گفت “چگونه باید پیگیری کنیم. همان اول انقلاب مرحوم صدر حاج سیدجوادی دادستان کل بود او پیشنهاد داد که کالبدشکافی انجام شود اما گفتند «نباید مجتهد را کالبدشکافی کرد» یعنی از زیرش در رفتند.”

مهدی و طاهره طالقانی با اشاره به بیماری قند و فشار خون ایشان تاکید کردند “بیماری قند و فشار خون آقا خیلی خفیف بود. من در بین فرزندان مرحوم طالقانی تمام میراث پدر، مادر، مادر بزرگ و پدر بزرگ را از لحاظ بیماری ها بردم، الان بیماری قلب، قند، فشار خون و غیره را دارم اما همه این بیماری ها کنترل می شود. قرار نیست کسی که فشار خون و قند دارد در سن ۶۸ سالگی یک دفعه سکته کند.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.