برگزاری دادگاه مجدد برای چهار شهروند بهایی و تشدید قرار وثیقه به یک میلیارد تومان

 صبح روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه، چهار شهروند بهایی به نام‌های یگانه آگاهی، ادیب جانمیان، پروین نیک‌آیین و ارشیا روحانی که پیشتر در آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ بازداشت و سپس دادگاه آنان برگزار شده بود بار دیگر به دادگاه اصفهان احضار و تفهیم اتهام شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی، این شهروندان بعد از تفهیم اتهام و بازجویی مجدد با اتهام جدیدی به عنوان عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهایی و اقدام علیه امنیت ملی مواجه شدند.

بنا به گزارش‌های رسیده پس از تفهیم اتهامات، قرار وثیقه این شهروندان بهایی جوان از چهارصد ملیون تومان به یک میلیاردودویست ملیون تومان افزایش پیدا کرد و پس از گرفتن وثیقه جدید تا نتیجه دادگاه مشروط آزاد شدند.

پیشتر در روز یکشنبه ٢۴ آبان‌ماه سال ١٣٩۴، این ۴ شهروند بهایی به همراه ۱۲ شهروند بهایی دیگر، به دنبال مراجعه ماموران وزارت اطلاعات به منازلشان در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد، بازداشت شدند. در زمان برگزاری دادگاه این شهروندان بهایی در دادسرای اصفهان, از حضور خانواده این افراد ممانعت به عمل آمد و همچنین دادگاه بدون حضور وکلای این شهروندان برگزار گردید.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.