هفتصد کارگر «کاشی نیلو» بیش از ده ماه دستمزد طلبکارند

کارگران کارخانه «کاشی نیلو» در نجف‌آباد استان اصفهان دست‌کم ۱۰ ماه دستمزد و ۱۵ ماه حق بیمه پرداخت‌نشده طلبکارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، حدود ۷۰۰ کارگر شاغل در کارخانه «کاشی نیلو» که در نجف‌آباد استان اصفهان فعالیت دارد؛ دست‌کم ۱۰ ماه مزد معوقه طلبکارند. همچنین هنوز عیدی و پاداش سال ۹۴ به کارگران پرداخت نشده است.

از قرار معلوم این کارگران که سال‌ها سابقه کار در این کارخانه را دارند، به دلیل مشکلات معیشتی بیش از این نمی‌توانند منتظر پرداخت دستمزدشان بمانند و به همین دلیل با برپایی تجمعات متعدد در مقابل نهادهای مختلف دولتی در شهرستان نجف‌آباد استان اصفهان خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند.

کارگران تصریح کردند: آخرین اعتراض صنفی کارگران کاشی نیلو صبح روز سه‌شنبه، ۱۶ شهریورماه مقابل دفتر کار یکی از اعضای هیئت‌مدیره کارخانه انجام شده که نتیجه‌ای دربر نداشته است.

کارگران در بخش دیگری از مطالبات خود درباره سوابق بیمه‌ای خود گفتند: علاوه بر ۱۰ماه دستمزد، از تیرماه سال گذشته حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود جدا از وضعیت پیش‌آمده، کارگرانی که به مرور از تقریبا یک سال قبل با استفاده از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور امکان بازنشستگی دارند به دلیل پرداخت نشدن سهم ۴ درصدی کارفرما به تامین اجتماعی نمی‌توانند بازنشسته شوند. همچنین کارگرانی که پیش از این بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان خدمت خود را از کارفرما وصول کنند.

این کارگران که خواهان وصول طلب مزدی خود هستند، می‌گویند: بخش عمده‌ای از مشکلات کارخانه کاشی نیلو کاهش منابع مالی کارخانه است به همین دلیل با افزایش مشکلات کارخانه تقریبا از یک سال قبل این واحد صنعتی موقتا دچار بحران شده و فعالیت آن به حداقل ممکن رسیده است.

آن‌ها می‌گویند در آخرین پیگیری‌هایی که با کارفرما انجام دادیم هیچ پاسخ قاطعی از سوی کارفرما برای دریافت مطالباتمان دریافت نکرده‌ایم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.