گزارشی از وضعیت علی مرادی، زندانی سیاسی محکوم به سی سال حبس

علی مرادی، زندانی سیاسی، هم اکنون سیزدهمین سال از دوران محکومیت سی ساله خود را در زندان بندر عباس پشت سر می گذارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی مرادی، زندانی سیاسی، پس از سیزده سال حبس، محروم از حق مرخصی و رسیدگی پزشکی در زندان بندرعباس نگهداری می شود. این درحالی است که این زندانی سیاسی به دلیل ابتلا به بیماری قلبی نیازمند رسیدگی پزشکی بوده و شرایط زندان وضعیت وی را وخیم تر کرده است.

گفتنی است پزشکان تأکید کرده اند که این زندانی سیاسی می بایست به طور مداوم در خارج از زندان تحت درمان و مراقبت‌های ویژه باشد؛ با این حال مسئولین از اعزام وی به بیمارستان و مراکز درمانی خودداری می کنند.

بنا به بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد.

علی مرادی در اواخر بهمن‌ماه ۱۳۸۲، در روستای کانی‌دینار از توابع مریوان در استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد، به ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان میناب محکوم شد.

این زندانی سیاسی به مدت ده سال در زندان میناب نگهداری شده و سپس به زندان بندر عباس انتقال یافته است.

گفتنی است علی مرادی پیش از دستگیری توسط نیروهای امنیتی، در سال ۱۳۷۷ نیز به اتهام همکاری با احزاب کُردی دستگیر شده و ۵ سال را در زندان میناب گذرانده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.