تحصیل دانش‌آموزان روستاهای ایذه‌ در محل نگهداری حیوانات

نماینده مردم ایذه و باغملک خبر از وضعیت اسفبار مدارس برخی از روستاهای ایذه داد و گفت جای نگرانی دارد که پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب، دانش‌آموزان این شهرستان‌ها در محل نگهداری حیوانات تحصیل می‌کنند و به همین سبب به وزیر آموزش‌وپرورش تذکر می‌دهم.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، هدایت‌الله خادمی امروز پس از بازدید از روستاهای “سبزی” و “سید‌خدر” در جمع مردم این روستاها اظهارداشت: این روستاها از امکانات رفاهی محروم هستند؛ به گونه‌ای که جاده دسترسی به این مناطق بسیار خطرناک است؛ بیش از ۳۰ سال پیش بنده به روستای سبزی سفر کرده بودم که روستایی بسیار زیبا و با شالیزارهایی فراوان بود و روستاییان با وجود این نعمات گذران زندگی می‌کردند اما متاسفانه امروزه به سبب کمبود آب، شالیزارها را از دست دادند.

وی با اشاره به وضعیت موجود در روستای سیدخدر تصریح کرد: وقتی که وارد روستای سیدخدر شدم اوج ناکارآمدی مدیران را در این سال‌های اخیر مشاهده کردم، در این روستا که چندین خانوار زندگی می‌کنند محرومیت فریاد می‌زند.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به وضعیت اسفبار مدرسه روستای سیدخدر تاکید کرد: وقتی به سراغ مدرسه این روستا رفتم، مشاهده کردم یکی از ۲ محل نگهداری حیوانات را به کلاس درس اختصاص دادند و این جای نگرانی دارد که پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از پیروزی انقلاب چنین فضاهایی برای تعلیم دانش‌آموزان در کشور وجود داشته باشد.

خادمی در ادامه همین مبحث افزود: معلم‌ها از زحمت‌کشان در جامعه ما هستند و در آینده قطعا همین معلم یکی از مدیران کلان کشور می‌شود، اما شما نگاه کنید فضای خواب معلم همین روستا را، این باید برای مسولان وزارت آموزش‌و‌پرورش شرم آور باشد.

وی بیان کرد: چنین وضعیتی را اگر برای افراد مناطق دیگر کشور به تصویر بکشانیم، شاید باور نکنند. متاسفانه اکثر این مناطق از قبیل روستای برده‌زرد، بنه‌ارون، قلعه‌لوا، اوند و سادات‌محمدابراهیم هم این مشکلات را دارند که در این سال‌های اخیر با تغییر دولت‌ها هیچ نگاهی به این منطقه‌ها نشده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک با ابراز گلایه از وزیر آموزش‌و‌پرورش به سبب وجود چنین مدارسی در سطح کشور گفت: به وزیر آموزش‌وپرورش هشدار می‌دهم، چه استدلالی وجود دارد که در استان خوزستان باید دانش‌آموزان در محل نگهداری حیوانات درس بخوانند، آیا در بقیه شهرهای ایران هم چنین است؟ گذاشتن یک کانکس برای تحصیل دانش‌آموزان چه هزینه‌ای برای وزارتخانه در پی دارد؟ اگر یک میلیونیوم این فیش‌های حقوقی و اختلاس‌هایی که در کشور رخ می‌دهد را به ایذه و باغملک تخصیص دهند قطعا این شهرها آباد می‌شوند.

هدایت‌الله خادمی تصریح کرد: از وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌کنم که برای بازدید از وضعیت مدارس به این مناطق محروم سفر کنند هرچند که پس از گذشت بیش از ۳ سال از دولت یازدهم به جز وزیر بهداشت هیچ‌کدام از وزرا به شهرستان‌های ایذه و باغملک سفر نکرده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: نمی‌دانم بی‌عدالتی موجود در این مناطق را در کجا فریاد بزنم، چرا مسئولان توجهی به این شهرستان نمی‌کنند؟ ما امیدوارم هستیم که مشکلات جاده‌ای، رفاهی و تحصیلی روستاهای سبزی، بنه‌ارون، سید‌خدر، قلعه‌لوا، نافر، لارم، اوند و سادات‌محمدابراهیم هرچه سریع‌تر با کمک مدیران برطرف شوند.

روستاهای سبزی، لارم، بنه‌ارون، قلعه‌لوا، اوند، سادات‌محمدابراهیم، لارم، نافر در شمال‌شرقی استان خوزستان و از توابع شهر دهدز هستند که از امکانات جاده‌ای، رفاهی و تحصیلی محرومند. با وجود این مشکلات دولت یازدهم نیز هیچ توجهی به این مناطق نکرده است، مردم این روستاها امیدوارند آقای روحانی درسال پایانی دولت به این مناطق توجه ویژه‌ای کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.