احسان مازندرانی:‌ تا زمانی که پاسخ نگیرم دست از اعتصاب غذا نمی‌کشم

احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار دربند از زندان نامه‌ای به جعفر منتظری، دادستان کل کشور، نوشته و اعلام کرده در صورتی که پاسخ نگیرد اعتصاب غذای خود را از اول مهر آغاز می‌کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از “خبرنگاری جرم نیست”، احسان مازندرانی در نامه اخیر خود به موضوع نامه قبلی مبنی بر «سیاسی بودن ماجرایدستگیری روزنامه‌نگاران»،‌ اشاره کرده و اعلام کرده از روز اول مهر اعتصاب غذای خود را بار دیگر از سر می‌گیرد و تا زمانی که پاسخ خواسته‌هایش را نگیرد، دست نخواهد کشید.

وی در این نامه از دادستان کل کشور خواسته تا «کمیته حقیقت‌یاب از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص بازداشت‌هایی که با ادعای “شبکه نفوذ ” انجام شده تشکیل شود.

مازندرانی همچنین خواسته است تا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به وی و سایر روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده فرصتی برای پاسخگویی داده شود.

دیگر خواسته‌های مازندرانی «آزادی بی‌قیدوشرط» است. این روزنامه‌نگار در این نامه اشاره کرده است که وی اینک نزدیک به نیمی از دوران زندان غیر قانونی را پشت سر گذاشته است.

وی بار دیگر تاکید کرده است که پرونده‌اش «مختومه وزارت اطلاعات در سال ۹۱» است که با نام «نفوذ» توسط سازمان اطلاعات موازی گشوده شد.

احسان مازندرانی آبان‌ماه سال ۹۴ همراه «آفرین‌چیت‌ساز»، خبرنگار و ستون‌نویس روزنامه دولتی «ایران»، «احسان صفرزایی»(سامان)، خبرنگار سابق روزنامه «اعتماد» و خبرنگار پاره‌وقت ماهنامه «اندیشه پویا»، «داود اسدی»، برادر «هوشنگ اسدی» خبرنگار مقیم فرانسه همراه با «عیسی سحرخیز»، روزنامه‌نگار مستقل توسط سپاه پاسداران دستگیر شد.

سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بعد از دستگیری این افراد اعلام کرد که آن‌ها از اعضای «شبکه نفوذی وابسته به دولت‌های امریکا و انگلیس» هستند.

پیش از این مازندرانی در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ و در جریان پرونده‌ای که شایعه شده بود به ارتباط با «بی‌بی‌سی فارسی» برمی‌گردد، توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد، مدت یک ماه را در حبس گذراند و سپس به قید وثیقه آزادش کردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.