انتقال خضر رسول مروت به زندان میاندوآب

روز یکشنبه۲۱ شهریورماه، خضر رسول مروت، زندانی سیاسی، از زندان مهاباد به زندان میاندوآب منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بنا به دستور دادستانی و رئیس زندان شهر مهاباد، خضر رسول مروت، زندانی سیاسی محبوس در زندان مهاباد، در روز یکشنبه۲۱ شهریورماه، جهت گذراندن باقی محکومیت خود به زندان میاندوآب انتقال یافت.

شبکه حقوق بشر کردستان دراین‌باره گزارش کرد: ”در زمان انتقال این زندانی سیاسی مأموران اقدام به بستن دست‌بند و پابند به وی کرده و زمان تحویل به زندان میاندوآب نیز از سوی مأموران بخش پذیرش مورد بی‌احترامی و توهین قرارگرفته است. این زندانی سیاسی ابتدا به مدت ۲۴ ساعت در قرنطینه زندان نگهداری شده و بعداً به بند ۳، بند زندانیان جرایم مواد مخدری منتقل‌شده است.”

خضر رسول مروت، فعال دانشجویی، در روز ۸ اسفندماه ۱۳۹۱ در پی شرکت در تجمعی در حمایت از دانش آموزان شین‌آباد در مقابل اداره آموزش‌وپرورش مهاباد بازداشت و پس از سه ماه باز‌جویی در بازداشتگاه‌های اداره‌ی اطلاعات مهاباد و ارومیه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از سوی شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی‌کیا به ۵ سال حبس محکوم شد که این حکم در شعبه‌ی ده دادگاه تجدیدنظر ارومیه عیناًتأیید گردید.

خضر رسول مروت که از لحظه بازداشت از حق داشتن وکیل و مرخصی محروم بوده است، در هفدهم اسفندماه ٩٢ به دلایل نامشخص به زندان ارومیه تبعید و در فروردینماه٩٣مجدداً به زندان مهاباد بازگردانده شد.

این کارشناس ادبیات پیش‌تر نیز در مردادماه سال ١٣٧٨ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب شهر مهاباد به سه سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقیمحکوم‌شده بود، وی پس از تحمل دو سال حبس تعزیریبه‌صورت مشروط از زندان آزاد شد ولی علیرغم قبولی در امتحانات ورودی، از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.