گزارشی از وضعیت هادی قائمی در هفتمین سال حبس/ محرومیت از حق مرخصی

هادی قائمی، زندانی سیاسی، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی و بیماری، هم چنان محروم از حق مرخصی در زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هادی قائمی، زندانی سالخورده زندان اوین که هم‌اکنون هفتمین سال از دوران محکومیت خود را پشت سر می‌گذارد، به دلیل ابتلا به بیماری فشارخون بالا و مشکلات پروستات در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد. این در حالی است که این زندانی سیاسی از حق آزادی مشروط و مرخصی محروم بوده و باگذشت نیمی از دوران محکومیت همچنان در حبس به سر می‌برد.

فرزند این زندانی در خصوص وضعیت پرونده و صدور مرخصی برای وی در مصاحبه‌ای اظهار داشته است: “برای مرخصی یک میلیارد تومان وثیقه می‌خواهند و ما نمی‌توانیم چنین وثیقه سنگینی را تأمین کنیم. برای ماده ۱۳۴ هم اقدام کردیم، اما گفتند که شامل حال ایشان نمی‌شود. می‌گویند ماده ۱۳۴ برای کسانی است که بیشتر از یک اتهام در پرونده‌شان است. اتفاقاً پدر من هم بیشتر از یک اتهام دارد ولی وقتی پیش قاضی رفتیم گفت شرکت در اجتماعات و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی و.. همه یک اتهام محسوب می‌شود و تفکیک نمی‌کنیم. برای همین قبول نکردند”.

هادی قائمی در اعتراضات ۶ دی ماه ۸۸ در منزلش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی در سال ۸۹ به اتهام محاربه از طریق همکاری با یک سازمان مخالف نظام، شرکت در اجتماعات و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی به ۱۵ سال حبس و تبعید به زندان گنبد محکوم شد.

وی در سال ۹۴ به دلیل وخامت حال عمومی، کهولت سن و بیماری‌های گوناگون، جهت پیگیری روند درمانی از زندان گنبد به زندان اوین منتقل شد.

هادی قائمی هم‌اکنون دربند ۷ زندان اوین نگهداری می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.