حسین رجبیان در هشتمین روز از اعتصاب غذا/ محرومیت از رسیدگی پزشکی در بند هفت اوین

حسین رجبیان، هنرمند محبوس در زندان اوین، در اعتراض به مخالفت مسئولین با مرخصی استعلاجی و انتقال مهدی رجبیان به بند هشت زندان اوین، هم‌اکنون هشتمین روز از اعتصاب غذای خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسین رجبیان از روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه در اعتراض به مخالفت مقامات قضایی با مرخصی استعلاجی و انتقال برادرش، مهدی رجبیان، به بند هشت اوین اقدام به اعتصاب غذا کرده است. این درحالی‌است که این هنرمند دربند از عفونت کلیه رنج‌ برده و ادامه اعتصاب غذا سلامت وی را در وضعیت هشداردهنده‌ای قرار می‌دهد.

گفتنی‌است حسین رجبیان با وجود ابتلا به بیماری کلیوی از زمان اجرای حکم تاکنون از حق درمان در زندان محروم بوده و مقامات قضایی با اعزام وی به مرخصی استعلاجی نیز ممانعت به عمل می‌آورند.

برادر این زندانی، مهدی رجبیان، از زمان انتقال به بند هشت اوین در اعتصاب غذا و دارو به‌سر می‌برد و پس از گذشت هشت روز در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه، مهدی رجبیان، هنرمند محبوس در زندان اوین، در پی درگیری لفظی با دادیار ناظر بر زندان اوین، از بند هفت به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

مهدی رجبیان و حسین رجبیان، دو موزیسین ایرانی که پیش‌تر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” هرکدام به شش سال زندان محکوم شدند، در شانزدهم خردادماه جهت اجرای حکم راهی زندان اوین گشتند.

حکم صادره از سوی شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب اسلامی، برای هرکدام به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه تعیین و به اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارسال‌ شده بود.

این دو که در جریان برگزاری دادگاه از حق داشتن وکیل محروم بوده‌اند، می‌گویند که محاکمه‌شان تنها یک‌ربع طول کشیده است. یک منبع آگاه می‌گوید: «آن‌ها در حین بازجویی وکیل نداشته‌اند. در دادگاه هم وکیل نداشته‌اند، چون گفته‌ شده که پرونده‌شان به شکلی است که خودشان باید توضیح بدهند.»

مهدی رجبیان سال ۹۲ تدوین و ضبط آلبومی به نام «تاریخ ایران به روایت سه‌تار» را آغاز کرد که به نظر می‌رسد بیانیه‌ و توضیح او درباره این آلبوم و اعلام خبر پخش آن در سایت برگ‌ موزیک، از جمله دلایل بازداشتش بوده است. در این آلبوم تمام جنگ‌های ایران با سه‌تار روایت شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.