اعمال فشار بر علی معزی؛ انتقال مجدد به زندان رجایی شهر

روز شنبه ۲۷ شهریورماه، علی معزی، زندانی سیاسی، جهت انتقال مجدد به زندان رجایی شهر به دفتر زندان اوین احضار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی معزی پیش‌تر در پی درگیری در بند هشت زندان اوین، در روز سه‌شنبه شانزدهم شهریورماه، به بند چهار اوین منتقل شده و به مدت دوازده روز، بدون امکان دسترسی به هواخوری و فروشگاه زندان، در قرنطینه این بند به سر برده بود. این زندانی سیاسی طی روز جاری جهت انتقال به زندان رجایی شهر به دفتر زندان اوین احضار گشت.

شامگاه دوشنبه پانزدهم شهریورماه، علی معزی، زندانی سیاسی، در پی درگیری که بین تعدادی از اراذل‌واوباش و زندانیان سیاسی بند ۸ پیش‌آمده بود، به زندان رجایی شهر تبعید گشت و پس از ساعاتی بار دیگر به زندان اوین انتقال یافت. این زندانی سیاسی به دلیل خودداری مسئول بند ۸ زندان اوین از پذیرش علی معزی، به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

علی معزی، زندانی سیاسی زندان اوین، از خونریزی روده، تومور مثانه، بیماری پروستات و ناراحتی کلیوی رنج می‌برد و از رسیدگی پزشکی نیز محروم بوده است.

آقای معزی که سابقه بازداشت و زندان در دهه ۶۰ را نیز دارد، در پاییز ۸۷ دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکومشده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجدداً در خردادماه سال ۹۰ بازداشت شد.

علیمعزی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق به چهار سال حبس محکومشده بود که تا پیش از تشکیل پرونده جدید قرار بود فروردین‌ماه سال ١٣٩۴ آزاد شود. نامبرده سپس به‌صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است این زندانیسیاسی در طول بیش از چهار سال حبس هرگز به مرخصی اعزام نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.