فؤاد صادقی و علی غزالی در بند دو-الف سپاه پاسداران نگهداری می شوند

فؤاد صادقی و علی غزالی از ۲۰ روز پیش در بازداشت اطلاعات سپاه پاسداران به سر می برند و تا کنون اطلاعی از این دو فعال رسانه‌ای بدست نیامده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فؤاد صادقی و علی غزالی، در هشتم شهریورماه سال جاری از سوی مأموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بند دو-الف مستقر در زندان اوین، منتقل گشته اند. علیرغم گذشت ۲۰ روز از زمان بازداشت این دو روزنامه نگار، اطلاعی از اتهام و دلایل بازداشت آنان در دست نیست.

فؤاد صادقی که سابقه بازداشت در انتخابات سال ۸۸ را نیز در سوابق خود دارد، مدیر یکی از سایت‌های فعال در راستای انتشار مواضع منتقدان و معترضان به انتخابات سال ۸۸ و لیست بورسیه‌های وزارت علوم بوده است.

مدیر مسئول سایت بازتاب، علی غزالی نیز، در مرداد ماه سال ۹۳ لیستی از «بورسیه های غیرقانونی» را منتشر کرد و مدعی شد فردی از درون وزارت آموزش عالی این لیست را در اختیارش قرار داده است. انتشار این فایل باعث درگیری لفظی صادقی و همکار سابقش غزالی شد. در نهایت این پرونده باعث محکومیت غزالی به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» به یک سال زندان و رد مال چهل میلیون ریال در حق صندوق دولت از باب افترا شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.