آیت‌الله نکونام؛ وخامت حال و انتقال به بیمارستان

روز سه شنبه ۳۰ شهریورماه، آیت الله محمدرضا نکونام، روحانی منتقد، از زندان ساحلی قم به منزل خود در شهر قم منتقل و پس از آن در پی وخامت حال به بیمارستان انتقال یافت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آیت‌الله محمدرضا نکونام که به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف می بایست تحت رسیدگی پزشکی در خارج از زندان باشد، صبح روز سه شنبه ۳۰ شهریورماه، از زندان ساحلی به منزل خود اعزام شد. وی پس از ساعاتی به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شد و م اکنون در این مکان بستری می باشد.

گفتنی است که وی طی هفته گذشته نیز در بیمارستان بستری بوده است

لازم به توضیح است که این روحانی پیش تر در انفرادی دچار سکته مغزی شده و به دلیل عدم رسیدگی مسئولین به وضعیت وی هم اکنون از عوارضی همچون قند و فشار خون بالا٬ افتادگی پلک ها و کم شدن بینایی٬ لمس شدن طرف چپ بدن٬ نارسایی در عمل قلب٬ کلیه ها و تیروئید رنج می برد.

آیت الله محمدرضا نکونام، روحانی منتقد که به ۵ سال حبس تعزیری محکوم می باشد، در تاریخ سوم تیرماه از زندان ساحلی قم آزاد گردید. وی مجددا طی روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان ساحلی قم انتقال یافت.

آیت الله نکونام پس از آنکه از مواضع آیت الله مکارم شیرازی علیه اینترنت پرسرعت انتقاد کرد، در یازده دی ماه سال ۹۳ بازداشت و به سلول انفرادی در زندان قم منتقل شد. وی پس از دو ماه حبس در انفرادی به دلیل سکته مغزی به بیمارستان انتقال می یابد. این روحانی منتقد بدون شاکی خصوصی در دادگاهی، به دو سال حبس محکوم شده که پس از اعتراض دادستانی، به پنج سال افزایش پیدا کرده است.

حکم دادگاه بدوی در شرایطی به آیت‌الله نکونام ابلاغ شده که او هوشیاری کامل نداشته و در پی سکته مغزی در بیمارستان به سر می برده است. این روحانی تاکنون چندین بارهم به این موضوع اعتراض کرده و دو نامه نوشته اما تاکنون جوابی از مسئولین نگرفته است.

پس از بازداشت نکونام، دادگاه ویژه روحانیت قم از توزیع رساله‌ این روحانی جلوگیری کرده و کلیه کتاب های او را جمع آوری کرده است. به نوشته وب سایت شخصی نکونام، او بیش از یک صد مقاله و کتاب در عنوان‌های مختلف فقهی و معرفتی دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.