معاون قضائی دادستان خبر داد: اعلام جرم علیه نهادهای استفاده‌کننده از تلگرام

معاون قضائی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی دیروز باز هم بر مطالبه خود که جایگزینی شبکه‌های اجتماعی خارجی با نمونه‌های داخلی است، تأکید کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، او این‌بار در حاشیه امضای تفاهم‌نامه میان دادستانی کل کشور ایران و مالزی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: اگر مطلع شویم برخی از نهادها در امور اداری‌شان از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کنند، قطعا علیه‌شان اعلام جرم خواهد شد و به‌طور جدی با آنها برخورد می‌شود.

 عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضائی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی، ادامه داد: باید شبکه‌های اجتماعی داخلی جایگزین شبکه‌های اجتماعی خارجی شوند.

وی گفت: این کار را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطالبه کرده‌ایم و می‌کنیم، منتها چون شورای عالی فضای مجازی درگیر این مسئله است، از طریق دادستان کل کشور که خود عضو شورای مذکور هم هست، این درخواست را پیگیری می‌کنیم؛ بنابراین مطالبه ما به قوت خود باقی است و هرگز از شدت آن کاسته نمی‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که مدتی پیش مطرح شده بود که استفاده سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی از شبکه‌ اجتماعی تلگرام تخلف است و آیا در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شده یا خیر؟ گفت: برخی از نهادها از این شبکه اجتماعی استفاده کرده بودند که تذکر داده شد و البته بخشنامه‌ای برای این مسئله صادر شد که این موضوع را تخلف دانستند و اگر این موضوع منجر به خروج اطلاعات از کشور شود، به نحوی که دیگران بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند، قطعا جنبه کیفری هم پیدا خواهد کرد. اگر مطلع شویم برخی از نهادها در امور اداری‌شان از این شبکه استفاده می‌کنند، قطعا علیه‌شان اعلام جرم خواهد شد و به‌طور جدی با آنها برخورد می‌شود.

خرم‌آبادی در ادامه اظهار کرد: شنیده‌ام در برخی از مدارس زیرمجموعه وزارت آموزش‌وپرورش برای ارتباط بین دانش‌آموزان و مدارس و انجمن اولیا و مربیان از تلگرام استفاده می‌‌کنند؛ بنده تذکر می‌دهم که از این پیام‌رسان خارجی استفاده نکنند و از پیام‌رسان‌های داخلی که تعدادشان زیاد است، استفاده کنند. باید سعی کنیم همه نهادهای ما پیام‌رسان‌های داخلی را جایگزین پیام‌رسان خارجی کنند که قطعا صداوسیما می‌تواند مهم‌ترین نقش را داشته باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.